rondom manado en het feest van Br.Han in tomohon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu rondom manado en het feest van Br.Han in tomohon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

rondom manado en het feest van Br.Han in tomohon

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

31 Oktober 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve mensen.
Op de eerste plaats even zeggen,ik zit niet in een gevaarlijk gebied!! De merapi (vulkaan) is bij jogyakarta (java) en de tsunami is bij de mentawai-eilanden (ten oosten van Padang,sumatra,daar was ik verleden jaar net weg toen de tsunami in p-adang kwam!)Ik denk er wel veel aan,er zijn de hele dag beelden op de televisie,maar voor de mensen hier is java en sumatra een heel eind weg!Op de mantawai-eilanden wonen nog stammen die in de bomen huizen,hoe pakken deze mensen de draad weer op?De vlucht met garuda (indonesische vliegmaatschappij die na 10 jaar weer op europa mag vliegen)is meprima bevallen.de bekende iondonesische gastvrijheid begint al in dit toestel.Het is 7,5 uur vliegen naar Dubai ongeveer 1 uur wachten en weer door vliegen naar Jakarta (8) uur.Ik kon in jakarta de ochtendvlucht naar sulawesi pakken (omdat het vliegtuig 1 uur later vertrok als dat op de ticket stond. Dus al om 2 uur in manado ipv 20.30 uur.De eerste dagen mijn lijf laten wennen aan de hitte,is toch wel weer een overgang van de koude van belanda
naar de hitte van indonesia.Gisteren dan het grote feest van de stichtin van Br. Han.de stichting bestaat 25 jaar.Ik zat al om 8 uur in de taxi en was precies om 9 uur in tomohon. Het feest begon met een katholieke eredient van wel 2 uur voorgegaan door de bisschop van Manado. De dienst was zeer indrukwekkend,met een geweldig koor dat een prachtige gregoriaanse mis zong.Na afloop was dan de receptie. heel veel mensen die wat kwamen vertellen.Daarna een zeer uitgebreid indonesisch buffet met werkeijk alles er op en er aan. Een speenvarken wat alleen maar gegeten wordt bij grote gebeurtenissen zoals een nieuw huis inzegenen en dat soort dingen.Er waren veel mensen aanwezig van de nederlandse gemeenschap in manado.
(Rene B ik kwam iemand tegen die met jou op pius-oord heeft gewerkt: Fred van Midden, bekend bij jou?)Br.Han werd ook nog gehuldigd door de voorgangen van de boedistische gemeente.dit ook omdat het vandaag de dag van de kinderen is.Ik heb met de voorzitter van de stichting en met familie van Br Han afgesproken iets te gaan organiseren voor de leiding van het gezinsvervangend tehuis.zij werken zich werkelijk voor een paar rotcenten een slag in de rondte.Ik kom hier in 2011 op terug!Al met al een geweldige happening tijdens het feest werd er veel gezongen en werden er traditione minahassa dansen opgevoerd.Om 5 uur weer terug naar manado.Morgenvroeg sta ik om 0.5.45 op het vliegveld om te vliegen naar het eiland kalimantan (het vroegere borneo)De reregen valt hier momenteel met bakken uit de lucht, echt zo;n harde tropische regen, maar na een half uur zal de matahari wel weer schijnen.
Zover het reisverslag,het vervolg komt van kalimantan.
sampai jumpa
hartelijke groet
lambert

  • 30 Oktober 2010 - 09:27

    Rene Beurskens:

    Hoi Lambert,
    even een korte reactie want wij gaan komende week op vakantie, blijf jouw verslag met plezier volgen, de naam Fred v Midden zegt me niks, maar ja dat is ook wel erg lang geleden he,
    heel veel sukses verder Lambert, de groeten,, ook van nellie.

  • 30 Oktober 2010 - 11:20

    Anja En Jos :

    Al bijna een week voorbij ...nog maar.....
    Fijn dat je niet in het gebied zit en al weer plannen genoeg dat wordt vast weer dokken en op de markt staan. groet

  • 30 Oktober 2010 - 12:18

    Thea:

    Lieve Lambert, Wat klinkt dat weer allemaal mooi en fijn,vooral ook wel het zonnige ;o))
    En gelukkig zit je in een veilig gebied, kijk uit en veel plezier!
    X T

  • 30 Oktober 2010 - 15:25

    Ronald Mols:

    We hebben veel aan je gedacht door al die rampen daar. Gelukkig gaat het met jou goed daar, heb ik net gelezen.
    Het feest van Br. Han was mooi, las ik en het geeft jou veel voldoening dat hij het toch maar allemaal voor elkaar heeft gekregen, daar.Chapeau!!!!
    Nog een mooie tijd daar.

    Margriet en Ronald

  • 30 Oktober 2010 - 17:19

    Jos Braun:

    Lambert,

    Ik ga mijn leven beteren en heb jouw eerste verslag al gelezen. Goed te volgen en past perfect in de opzet van mijn inburgeringscursus.

  • 31 Oktober 2010 - 23:20

    Paul Halberstadt:

    Je zit dus even op Borneo.
    Daar moest ik vandaag aan denken en daarom heb ik wat zitten snuffelen in de gegevens van opa Van Nieuwstadt.
    Daar heb ik je een mailtje over gestuurd.
    Voorlopig heb ik iets meer gegevens op een rijtje.
    Ik denk eigenlijk niet, dat je op Borneo zult blijven, want het ligt wat achter op de rest van Indonesie. Veel plezier!
    Dag

  • 01 November 2010 - 10:28

    Barbara:

    Wat Heb je nu al een groot avontuur beleefd ! Dat feest dat de hele dag duurde, geweldig. Ook dat je nu al weet dat je in 2011 weer terug moet naar Tomohon om te werken - enig ! En wij zien het bijna letterlijk voor ons hoe je door Tomohon liep want we zijn er ''pas'' geweest.
    Het klinkt allmeaal heerlijk en ik wou dat ik in je schoenen stond.
    De rampen in Indonesie volgen we natuurlijk maar gelukkig dat jij daar heel ver vandaan bent. Wat een vreselijk drama voor zoveel mensen - verschrikkelijk!
    Ik kreeg net een mailtje van een Indonesische vriend die , met velen daar op Bali, zich verbazen over dat er nu al 10 maanden achter elkaar regen valt. Las in de Nederlandse krant dat dit het effect van El Ninja is (niet El Ninjo)jij schrijft ook al over regen. Als je dit leest zit je al in Borneo. He ?! Ik dacht dat je naar de Molukken zou gaan? Maakt niet uit, je hebt het vast heerlijk dus geniet ervan !
    Veel hartelijk groeten, Gino en Barbara

  • 01 November 2010 - 10:29

    Barbara:

    Vergat nog te schrijven dat ik je foto's zo leuk vind !

    groetjes, Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 106215

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: