Het werkelijk ijskoude nederland (dingin,dingin) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Het werkelijk ijskoude nederland (dingin,dingin) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Het werkelijk ijskoude nederland (dingin,dingin)

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

22 December 2010 | Indonesië, Batavia

Weer thuis!!
Zo daar zit ik dan weer,lekker achter de pc thuis. Met het huis heel heel flink verwarmd! Want wat is het koud.Mijn lijf was 8 weken gewend aan de tropische temperatuur,en dan ineens deze barbaarse barre kou!!Terwijl ik dit tik sneeuwt het buiten flink!
De laatste dagen in Manado(8) waren echt een regelrechte ramp!! Mens mens wat ben ik ziek geweest,heb zelfs op zondagavond de dokter laten komen!! 6 dagen diarrhee en voedselvergiftiging. En niet van het eten langs de straat maar van het gerenommeerd restaurant "green garden"ik heb daar bedorven asperge/vissoep gegeten.En.. wat zijn de mensen in hotel minahassa ontzettend aardig en lief voor me geweest!,want wat voel je je ziek!!(Ze hebben zelfs voor me gebeden, ja,ja)
Via Mirjam van mijn eigen huisarts hele goede tips gekregen en ook opgevolgd. Het is nu dinsdagavond,en ik heb het gevoel dat ik de voedselvergiftiging (weer)overwonnen heb, voel me goed, eet weer lekker, en ga proberen een aantal kilo's terug te krijgen die ik afgevallen was (7).
Vanmorgen een nieuwe simkaart gehaald voor mijn (oude,vertrouwde) telefoon, ben dus nu ook weer mobile op mijn oude nummer bereikbaar!
Ik heb voor me zelf het idee dat ik (voorlopig) afscheid heb genomen van het mooie indonesie. Ik heb er nu 8 grote rondreizen opzitten, heel heel veel gezien van het zeer grote,vriendelijke,gastvrije,zonnige,pelan,pelan,jam karet indonesie, maar zeg nooit,nooit!!
Ik verzend dit jaar geen wenskaarten,en doe dit nu via dit medium!
Ik wens U allen een allerbest,vredig,zonnig,reizend maar vooral n gezond 2011 toe, en de rest komt van zelf.
We zullen elkaar in 2011 zeker weer treffen via deze mail vanwaar ook ter wereld!!!
salam salam
Lambert.

  • 21 December 2010 - 23:32

    Ina B:

    Wat fijn dat je weer thuis bent!!! En ik hoop voor je dat je weer wat beter voelt!! Wel slap denk ik!! Ook wens ik jou een gezond, gezellig, warm en vredig 2011 toe!! Liefs ina!!!!

  • 22 December 2010 - 06:35

    Mary:

    Wat fijn dat je je veilig geland bent.
    Geniet weer lekker van je huis en alle luxe. Warm lekker door!
    Hele fijne feestdagen toegewenst. Je kunt op geen beter tijdstip thuiskomen dan nu om de kilo's aan te vullen.

    Groetjes Mary en familie.

  • 22 December 2010 - 07:37

    Yolanda:

    Welkom thuis, Lambert.

    Geniet van de kerstboom en je familie. Over een paar weken is je lijf je tropisch avontuur weer vergeten, en ben je weer gewend aan de kou. Maar de manis herinneringen zitten diep verankert in je kleinste cellen.
    En die behou je!
    Salaam manis, yolanda

  • 22 December 2010 - 09:37

    Esther:

    Welkomk terug Lambert,
    Gelukkig dat de vergiftiging overwonnen is.
    Nu ijs en sneeuw nog.
    Want inderdaa, je bent gelukkig thuis kunnen komen.
    Gisteren ging ik naar Den Haag, maar ik heb eerst 1 1/2 uur bij haltes gewacht op openbaar vervoer en toen een uur naar huis gelopen, door de hoge en glad gereden sneeuw.
    's Avonds voelde ik me alsof ik een dag geschaatst had.
    Ik wens je een heel goed acclimatiseren! Zowel lichamelijk alsook geestelijk.
    En mooie feestdagen en gelukkig nieuw jaar!
    Vrede en alle goeds, Esther

  • 22 December 2010 - 10:22

    Carla Sikkema:

    Arme Lambert,
    Zo ziek en zo ver van huis. Blij dat je weer gezond en wel thuis bent!

    Ik bel je a.s. maandag op, 'sochtends, om af te spreken voor de zondagen, eens per 14 dagen bij mw Dekhuijzen. Die zal ook wel blij zijn als ze jou weer ziet!
    We hebben het er over gehad dat Lisette Martens de ene helft doet en jij de andere helft van de zondag.
    Tot gauw,

    Groeten
    Carla

  • 22 December 2010 - 10:29

    Gino En Barbara:



    Heeee, wat leuk dat je er weer bent !!! Hoe gaat het met je ? Heerlijk om je kinderen en kleinkinderen weer te zien en te spreken ?!We hebben we afgelopen weekeinde aan je gedacht want hoe koud moet dit Nederland wel niet voelen na zo lang in 32 graden te hebben geleefd. Wat een enorme overgang.....Maar vind je het niet prachtig ? Gezien vanuit je warme kamer dan, he.

    Oh, arme jij, ben je zo heel erg ziek geweest ? Wat naar, zeg. En wat jammer dat juist de laatste dagen verpest werden door voedselergiftiging (opgelopen bij Green Garden nog wel)
    O, o, o, wat kun je je van zo'n voedselvergiftiging ziek voelen, vreselijk. Nou, maar goed dat je Kerst en Oud en Nieuw weer hier bent, de beste periode om 7 kilo te groeien, toch?
    Hopelijk voe je je weer dezelfde of nog een beetje slap ? Hier zul je wel snel weer helemaal opknappen.

    Geniet maar lekker na van al je avonturen en geniet van heel gezellige en vooral warme dagen.

    En een heel mooi, nog mooier en heel gelukkig Nieuw Jaar !!!!!

    Sampai jumpa !

    En veel warme groeten,Gino en Barbara

  • 22 December 2010 - 10:34

    Margriet En Ronald:

    Lambert , fijn dat je weer helemaal hersteld bent.
    Je hebt mooie ervaringen opgedaan daar in Indonesie. Met deze bagage kun weer een hele tijd vooruit.
    Wij hebben je gevolgd op internet en vielen van de ene verbazing in de anderen. Het is je wel op het lijf geschreven om dit soort reizen te maken. Chapeau!!
    We hopen je weer in 2011 te ontmoeten en wensen jou en de kinderen/kleinkinderen fijne feestdagen en alles wat wenselijk is in 2011. xxx

  • 22 December 2010 - 15:55

    Tineke Huijzendveld:

    welkom thuis dan maar weer en wie weet zien we elkaar weer eens in 2011.
    fijne feestdagen, maar boven al een heel gezond jaar gewenst,
    groeten Tien

  • 22 December 2010 - 18:08

    Beate:

    Hoi Lambert,
    welkom terug ! Leuk je reisverslagen, hoor.
    Hele fijne feestdagen en tot gauw maar weer,
    groetjes Beate

  • 24 December 2010 - 14:54

    Marie-Anne En Joop:

    We hebben weer genoten van je verslagen. Ben je 8 weken weg geweest? wat gaat de tijd snel. Wij wensen jou ook een goed en gezond 2011 toe voor jou je kinderen en kleinkinderen bij ons is nummer 7 onderweg!!! Liefs Marie-Anne en Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 106195

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: