De etentjes met het personeel van Sayap Kashi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu De etentjes met het personeel van Sayap Kashi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

De etentjes met het personeel van Sayap Kashi

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

31 Januari 2012 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve allemaal.
Het was wel erg vroeg woensdagmorgen 25 januari:precies 0.5.15 hing Paul aan de bel om me weg te brengen naar het station in Ede.
Om precies 10.00 begint de vlucht met garuda indonesia.
Om 4 u nederl.tijd (lokaal 19.00u)landen we op Dubai. Hier wordt 1 uur gestopt(vliegruig wordt schoongemaakt en er komen nieuwe passagiers bij)daarna doorvliegen naar Jakarta!Om o.o8u lokale tijd in Jakarta (nedl0.02u)En dan moet je dus wachten tot 15.30de volgende vlucht vertrekt naar Manado(sulawesi).
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan vragen aan het loket of ik niet een vlucht eerder kan vertrekken. Echt onvoorstelbaar: Alles en iedereen is al ingeboard en het vliegtuig zal over 5 minuten vertrekken.Iedereen heeft zich werkelijk rot gerend om me toch in het vliegtuig te krijgen(ik moest ook nog een nieuwe ticket en boardingpas hebben!!!)Het is lang geleden dat ik zo hard gerend heb,maar het is allemaal gelukt(en ook gelukkig de bagage mee,was ik even bang voor omdat het allemaal zo snel moet gaan. Ik moest voor dit alles 70.000rph(4 e90)bijbetalen. Oh oh wat heb ik na zitten hijgen in het vliegtuig,we vertrokken binnen 1 minuut!! Alle hulde voor het personeel van batavia air!! In t Minahassa hotel werd ik zeer hartelijk ontvangen,het voelt echt als een warm bad. Ik heb 1 dag niets anders gedaan dan wat gewandeld,gelezen en geslapen!Zaterdag 28 januari,en maandag 30 jan komt Br.Han mij halen voor de 2 dineetjes met het personeel van Sayap Kashi en de fysioacademie.Beide keren zitten de mensen precies om 12u te wachten wat er gebeuren gaatTheo (de indon.secretaris van de stchting en opvolger van Han)heey me hartelijk welkom,en houdt een prachtige soeech.Een tegenspeech van mij wordt natuurlijk verwacht,en die krijgen ze op zn nederlands doorspekt met indonesische woorden, Han vertaalt de rest.Er werden een aantal zaken gevierd,Er werd een diner aangeboden met ole ole (kado;s)6 mooie wijnglazen verpakt in heel toevallig inpakpapier met....tulpen.
De volgemde verrassing: Sayap Kashi heeft de eerste prijs gewonnen van de provincie minahassa voor de prima organisatie van het huis. Hiervoor krijgen ze 5.000.000rph (421 e). Het personeel krijgt hier tijdens het diner een enveloppe van aangeboden.
Er zijn veel foto;s gemaakt tijdens het eten, en bijde dineetjes werden afgesloten met een groepsfoto Het geld dat ik meebracht was nog niet helemaal op. Het restant wordt mede gebruikt voor het plaatsen van een afdak boven een speelplaatsje voor de kinderen vab Sayap Kashi. Vanuit Nederland worden de speeltiogen getaald, door iemand die een 50 jarig jubileum te vieren heeft.Br. Han is nu 77 maar nog zo ontzettend vitaal. Hij is bezig met opnieuw 2 projecten. Project 1; een vervolgopvang voor Sayap Kashi(voor de ouderen)
project 2:Begeleiding van zwerfjongeren. Beide projecten kosten veel geld,gedeeltelijk wordt er geld gegeven vanuit het gouvernement,de rest moet zelf opgehoest worden.Theo (secr)vraagt of hij van mijn expertise(mbt volwassen verstandelijk beperkte mensen)gebruik mag maken,ik heb gezegd hierover na te denken!Ook over financiele ondersteuning mbt projecten wil ik nadenken.
Al met al is/wordt het geld bijeengezameld en gekregen tijdens mijn 65e verjaardag zeer goed besteed.Ik kreeg hier een terima kasih banyak (heel hartelijk bedamkt)voor. Maar die dank gaat vooral uit naar jullie, de gulle gevers!!Zo deze missie zit er op.Ik blijf nog 2 dagen in manado,en vertrek op donderdag 2 februari naar Kupang (west timor) Ik vlieg van manado via surabaya naar kupang. De trip duurt precies 11 uur. 11 uur smorgens vertrek aankomst savonds 22.00 u. vanuit west-timor zal mijn volgend verslag komen.
Hartelijk salams
Lambert
Carla: Br; Han was erg blij met het geld, de rookworst en de leverpastei.
Ik heb inderdaad jou jack en shawl gekregen die vergezellen mij de rest van mijn reis.
Barbara/gino: Ik weet dat jullie in indonesie zijn (hoogstw.java)Wij zouden elkaar misschien ergens treffen,maar ik heb jullie mobiele nummer vergeten mee te nemen. Ik hoop dat jullie deze mail ergens lezen.Jullie hebben mijn nummer, mijn indon. nummer is 082192643680.
Hoogstwaarsch.ga ik na timor naar sumba(wil ik echt heel graag) en wie weet daarna nog naar Flores, waar we elkaar (misschien) kunnen ontmoeten.

  • 31 Januari 2012 - 07:00

    Ron Speijers:

    Goedemorgen Lambert, morgen vertrek ik met drie anderen voor een werkbezoek naar Jakarta. Het betreft een bilaterale samenwerking op het gebied van domestic violence. Tot vlgd week zondag verblijf ik in hotel Grand Hyatt, Jakarta. Zou leuk zijn als je op (doorreis) even langs kunt wippen. Groet en fijne tijd, Ron Speijers

  • 31 Januari 2012 - 08:20

    Piet Van Uffelen:

    Hallo Lambert,

    Erg leuk om te je belevenissen te volgen,gisterenavond was ik bij A.en W,Pina was er ook,we hebben heerlijke spagetty gegeten,en je moest de hartelijke groeten hebben.
    Heel veel plezier,en tot een volgende keer.

    Groeten Piet.

  • 31 Januari 2012 - 09:34

    Yolanda Onderwater:

    Hallo Lambert,
    Wát een aktie voor 4,90.. en dat in die hitte. Goed gedaan! Ik kijk uit naar je verslagen> en ben benieuwd wat je zal ervaren op Timor, want dat stukje Indonesie is mijn volkomen onbekend!
    Salaam!

  • 31 Januari 2012 - 10:29

    Esther:

    Beste Lambert,
    Hartelijk bedankt voor je verhaal.
    Je hebt helemaal voldaan aan je verwachtingen bij deze reis. De medewerkers in het zonnetje gezet en voor de kinderen ook nog een afdak.
    Fijn dat alles zo goed verloopt.
    Vakantie volgt nu en ik wens je daarbij 'veel genieten'.
    Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen.
    Hartelijke groeten, Esther

  • 31 Januari 2012 - 15:45

    Job Lamers:

    we missen jou ik had een goed rapport .digitaalletijd een 1 oveldoende maar voorderest voldoendes ruimvoldoendes en goed"s
    ik heb dit zelf geschreven

    groetjetjes job

  • 31 Januari 2012 - 16:29

    Mennie En Rob:

    lieve lambert, bedankt voor je mooie eerste verhaal. wat fijn dat je weer zo'n warm welkom hebt gehad. nu lekker je eigen gang gaan op de andere eilanden. veel plezier en zorg goed voor jezelf! mennie rob
    ps de temperatuur was vanmorgen -6.brrr.

  • 31 Januari 2012 - 19:29

    Rob En Joyce:

    Hoi papa,
    Fijn te lezen dat het allemaal zo goed gaat en dat toch een vlucht eerder hebt kunnen pakken.dat scheelde je lang wachten.
    Leuk dat beide avonden zo gezellig waren dat ies en leuk begin van de vakantie!
    Veel plezier in het warme Iand .
    Wij kunnen waarschijnlijk binnekort schaatsen hier!
    Veel liefs Rob Joyce Job en Maud.

  • 01 Februari 2012 - 10:34

    Riekie:

    Hoi broer,

    Wat fijn dat de reis zo vlot verlopen is.
    Nou het geld van je 65 ste verjaardag is zeer goed besteed,mooi dat iedereen ervan genoten heeft.
    Hier is het inmiddels lekker koud en er is een laagje sneeuw gevallen.
    We wensen je een goede vlucht naar Timor en hele mooie dagen daar .
    Nog bedankt voor het mooie boek.

    Lieve Gr. Riekie & Toon

  • 01 Februari 2012 - 15:02

    Christa En Wim:

    Hoi Lambert, Van uit het koude Groesbeek Nog van harte gefeliciteerd met je 65 ste verjaardag. Wat een super actie, leuk om te lezen dat het project zo goed loopt.
    Groetjes Wim en Christa

  • 01 Februari 2012 - 15:38

    Mary:

    Hee Lambert,

    Wat heerlijk om te lezen dat het geld op goed besteedt is, zoals jij het graag zag. Nu kun je met een gerust hart van je vakantie gaan genieten.
    Veel plezier in Timor.
    Gr Mary

  • 02 Februari 2012 - 18:32

    Lydia:

    Hoi Lambert,
    Erg leuk om je hele verhaal te lezen, volgens mij is het geld goed besteed en zijn de mensen in Manado erg blij dat je weer bent geweest. Ben benieuwd naar je komende verhalen, dat is weer een heel nieuw gedeelte he? Goede (vervolg)reis, groetjes van Lydia

  • 04 Februari 2012 - 19:42

    Truda En Bea.:

    Hallo broer en oom!
    Wat geweldig dat het geld z'n bestemming heeft, super dat je kon zien wat er met gedaan werd!..en nu genieten van je verdere vakantie! we wachten op het volgende verslag.Hier is het nu echt winter, het vriest dat het kraakt, kun je je daar niet voorstellen! Groeten uit Milsbeek,

  • 06 Februari 2012 - 18:04

    Ria En Leo:

    Hoj Lammy hoe is het daar ,hier is het erg koud aankomende nacht 17 graden wezijn het al helemaal zat vandaagt bij Truda geweest het was de verjaardag van Jan,maar dat wist je vast wel Lammy ,we houden je wel op de hoogte,groetjes Ria en Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 106218

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: