weer terug in Indonesië - Reisverslag uit Jonggol, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu weer terug in Indonesië - Reisverslag uit Jonggol, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

weer terug in Indonesië

Door: Lambert Wijnhoven

Blijf op de hoogte en volg Lambert

10 Oktober 2013 | Indonesië, Jonggol

Hallo beste mensen.
Daar zijn ae dan weer vanuit een erg warm Indonesië.
Ik ben op zondag 6 oktober vertrokken (na eerst op 5 oktober mijn 67e verjaardag te hebben gevierd met mijn kinderen/kleinkinderen, en veel lieve vrienden)
Om 6 u komt zoals altijd Paul mij op halen om naar schiphol te brengen.we hebben dit keergeen sneeuw, maar mist, is weer eens wat anders.
Precies op tijder vertrekt t vliegtuig voor een vlucht van 7 uur naar abudabi, hier mogen we een uur uit het toestel en kunnen evne onze benen strekken, en het prachtige vliegveld van abudabi bekijken.
Daarna 7 uren doorvliegen naar Jakarta, waar we om 9 u smorgens lokale tijd (ned.tijd o.o4u i/d morgen) aan komen.
Het wordt een lange tijd wachten, want mn volgende vlucht gaat pas savonds om 8 u. Veel lezen/koffie drinken/lezen/koffie drinken etc.ik ben savonds (behoorlijk gaar) om half 12 in het hotel.Prima geslapen in n heel goed bed!! De kamer is typisch indonesisch, er ontbreekt van alles aan, maar daar ben ik onderhand aardig aan gewend, een kniesoor die op die dingen let! Het ontbijt is zeer sumier, brood met hagelslag, verder niets.
Geeft niets, halen we later wel weer in.Ik ben 3 dagenin manado nu, heb de bekende plekjes opgezocht, met de speedboat 1 dagje op en neer naar het bunakeneiland (wereldberoemd voor duiken en snorkelen)
Morgenvroeg dus om 0.4.30 op, ik gaom 7 uur vliegen.
Tot het volgendverslag,
Veel liefs en groeten van
Lambert
Ik heb gisteren een vlucht geboekt naar luwuk, een stadje van45.000 inwoners op sulawesi.
Sulawesi moet je je voorstellen als een orchidee, met zijn tentakels, luwuk ligt n beet jein de middelste tak boven in.
Er schijnt een mooi vogel park te zijn, ben heelbenieuwd.
Ik vlieg met een klein propellervliegtuig, is ook wel spannend.
We zullen het allemaal wel weerien hoehet een enanser gaat verlopen

• 10 Oktober 2013 - 15:50

Esther Elkerbout:

Hallo Lambert, vanaf de andere kant van de aarde!
    Blij dat je weer bent opgedoken, na je aangekondigde verttrek.
    En alweer de nodige ontberingen doorstaan, gecompenseerd met het 'duik-eiland'.
    Veel moois in je volgende standplaats... en voldoende eten!
    Groetjes, Esther

• 10 Oktober 2013 - 15:54

Hanneke:

Hi Lambert,

Ik ga je weer volgen, leuk! Geniet van alle mooie dingen, ervaringen, mensen, cultuur, kleuren, geuren en ga zo maar door!
    Veel plezier!

Lieve groetjes,
    Hanneke

• 10 Oktober 2013 - 15:54

Hanneke:

even voor de zekerheid...Hanneke Peters ;)

• 10 Oktober 2013 - 16:38

Yolanda Onderwater:

Apa kabar Lambert! ? Sudah di Indonesia lagi! Semoga Lambert sehat dan senang! Sampai jumpa dari ubud. Yolanda

• 10 Oktober 2013 - 19:15

Jolanda:

He Lambert,

Heel veel plezier en blijf vooral schrijven, erg leuk om te lezen.
    Groetjes,

Jolanda

• 10 Oktober 2013 - 19:57

Gino En Barbara:

Ha die Lambert,

je bent er !!!!! na een wel heel erg lange en uitputtende tocht, zeg! Nou ja, je gaat dan ook de hele wereld over. En we zien het weer voor ons: een typisch Indonesisch hotel, heel vieze lichtknopjes, kraan half afgebroken, gordijnen die meteen van de rails roetsen etc.
    We zijn heel benieuwd naar Luwak - je gaat wel weer diep de jungle in, hoor. En dan met zo'n klein vliegtuigje...........wat ben je toch een avonturier!

Heel veel plezier en veel groeten, Gino en Barbara

• 10 Oktober 2013 - 20:50

Riekie:

Hoi lieve broer,

Fiin te lezen dat je weer goed bent aangekomen
    na een lange en vermoeiende reis,maar je moet er
    wat voor over hebben om veel te zien.

Hier alles prima,wij vertrekken Zaterdag met zijn allen
    naar Kreta.
    Ga weer genieten van je mooie Indonesie.

Veel lieve Gr. Toon en Riekie.

• 10 Oktober 2013 - 23:15

Rob En Mennie:

Hoi Lambert,

Fijn dat je goed aangekomen bent, wat een heenreis zeg. en dan nu met een klein vliegtuigje, leuk hoor we zijn benieuwd hoe dat bevalt :) Geniet ervan!
    liefs, Rob en Mennie

• 13 Oktober 2013 - 13:41

Martien En Ria:

De reis heeft erg lang geduurd. Nu kun je van de 7 weken in Indonesië gaan genieten. Veel plezier en vooral veel mooie avonturen toegewenst.
    Martien en Ria

• 15 Oktober 2013 - 10:28

Jos Braun:

Lambert,

Geniet ervan en ik volg je.

groet,

Jos Braun

• 16 Oktober 2013 - 18:04

Leo En Ria:

Lammy zo te horen heb je het goed naar je zin ,heb je geen last gehad van de storm,volgens de berichten hier ging het nogal tekeer,Lammy heel veel plezier, en groetjes, van Ria en Leo.xxx

• 20 Oktober 2013 - 16:23

Mir, Thomas En Sebas:

hoi hoi,
    Sorry voor de late reactie...
    Zo te merken geniet je weer volop!
    Jammer dat het skypen niet lukt
    Hier is alles oke, zijn van de week een middag/avond bij Ome Joop en Coby geweest.
    Sebas stond voor de deur met; opa poes toe, opa poes... en toen deed Coby open, hij heeft haar van top tot teen bekeken en zei bij weggaan; dag oma... ;-)
    Hij is je niet vergeten hoor!
    Als we langs jouw huis komen blijft hij zeggen opa poes...
    ;-)
    De herfstvakantie is weer voorbij, morgen weer het normale leven in en morgen gaat (hoogstwaarschijnlijk na 3 keer uitgesteld vanwege het weer) de kastanjeboom eruit...
    vandaag naar het bos geweest met de jongens.. 18c met een heerlijk herfstzonnetje
    liefs en dikke kussen van ons