vervolg yogyakarta/pangandaran/bandung - Reisverslag uit Solok, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu vervolg yogyakarta/pangandaran/bandung - Reisverslag uit Solok, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

vervolg yogyakarta/pangandaran/bandung

Door: Lambert Wijnhoven

Blijf op de hoogte en volg Lambert

19 November 2013 | Indonesië, Solok

De families staan ons al op te wachten.ik krijg van iedereen een hand, en daar is dan de kous mee af, je hoort vanaf dat moment als vriend bij de familie.
De dames zijn allemaal op zn paasbest gekleed, allen met zeer kleurrijke hoofddoeken (allen zijn ze moslim, wat natuurlijk niet zo vreemd is in indonesie, het grootste moslimland van de wereld) Deze 3 families wonen allemaal in 1 huis!!
Als we aankomen liggen er matrassen in een vertrek, deze zijn later opgeruimd, en dient de ruimte voor keuken/annex huiskamer! We krijgen een kop nescafe met gestoomde banaantjes (heerlijk), daarna gaan we op weg, een prachtige omgeving, rijstvelden, maus en suikerriet velden.Ik vraag aan Lulut wat we eigenlijk gaan doen?
We gaan naar het strand dat Parangtritus heet, daar zal er gegeten worden, lokale voeding, dus uit zee!
Inmiddels zie ik kijkend uit het raam van de auto, ontzettend

grote bamboe schuren.Op mijn vraag wat er in die schuren te
doen is, zegt Lulutdaar zitten allemaal kippen in! Op dat moment kreeg ik een oplossing op de vraag die ik al heel lang heb als ik in indonesie ben, Waar zijn toch al die kippen, er wordt zo ontzettend veel kip gegeten in indonesie, maar je ziet nooit een kip (wat een mooie woordwisseling) je ziet ze nog wel eens rond scharrelen op de erven van de huizen, maar ik dacht altijd dit kan nooit voor de productie van indonesie zijn, een paar kippen, de meesten heel schriel, vaak kaal gepikt door broer of zus.
Maar dus gewoon net als in Nederland gewoon ordinaire legbatterijen voor de ene kant de slacht, de andere kant voor de eieren, want die lusten ze hier ook heel erg graag!
Inmiddels komen wd aan bij het strand, waar we als eerste een moskee tegen komen.
Er staan wat overdekte soort van loodsen, hier gaat er dus gegeten worden.
Wordt vervolgd