Nog even Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Nog even Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Nog even Bali

Door: Lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

10 Maart 2015 | Indonesië, Ubud

Dinsdag 10 maart 2015
Heerlijk met de zon in mijn rug kom ik nog even terug op mijn fijne vakantie op het godeneiland Bali.
Ik ben inderdaad de laatste week van Ubud naar Seminyak gegaan.
Seminyak een kustplaats, eigenlijk het verlengde van het vermaarde Kuta (wat ik niet ken).
Fantastisch mooie (en schone) stranden, ik heb hier lange strandwandeling en gemaakt.De stranden zijn recht tegenover het vliegveld.
Veel is er verder niet te zien in Siminyak.
Alles draait hier om het strandleven.
Leuk om dit de laatste 5 dagen mee te maken, langer zeker niet.
De reis terug is prima verlopen (alleen het 4 uur wachten in Kuala Lumpur is erg, omdat je graag terug naar huis wilt)
Dit keer heel weinig turbulentie, en dat is mooi meegenomen.
Ik heb Bali op een andere manier leren kennen (ik ben er al veel vaker geweest, maar altijd een dag of 3, 4, op de heen of terug weg)
Nu dus een hele periode (7 weken), ik heb het binnenland leren kennen, met zijn prachtige meren, gebergte, en rijstvelden.
Ubud helemaal uitgekamd, heel veel indonesische schilderkunst en houtsnijwerk bekeken.
Veel kampongs doorkruist, Lovina (achter op de brommer) van voor tot achter bekeken,
Ik ben er achter gekomen dat Bali een zeer vredelievend eiland is, helemaal niets maar dan ook niets meegemaakt van agressie, of criminaliteit.
Ik heb 7 weken lang, mijn persoonlijke bezittingenen mijn paspoort , op mijn kamer laten liggen.
Alles gaat zeer relaxed, engeloof me je hebt je in 3 dagen aan dit tempo aangepast.
Het warme weer zorgt er voor dat ik veel minder last heb van mijn artrose, en soms wel 20 km heb kunnen lopen.
Een eyopener is toch geweest de indonesische naïeve schilderkunst, en dat daar een aantal Nederlandse schilders een pioniersrol in vervuld hebben,
Han Snel, Hofker, en natuurlijk Arie Smit (bedankt voor het toezenden van de dvd van Arie Smit, Gino en Barbara, maar ik moet m nog gaan kijken)
Maar nu zijn we weer gewoon thuis, en gaat het gewone leven weer zn gang.
Heb al weer gewerkt, op kleinkinderen gepast, vrienden en familie gezien,
Koffie gedronken met de buren (die weer goed op mijn huis hebben gepast)
Ik zal nog lang teren op deze geweldige vakantie op het godeneiland Bali.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn schrijven.
Tot een volgende reis.
Lambert

• 10 Maart 2015 - 10:35

Gino En Barbara:

Ha die Lambert,

Daar ben je weer! Ook weer fijn om thuis te zijn, toch? Je hebt het wel heerlijk gehad, he? En die dvd? Juist leuk om pas eens over een tijdje, als de heimwee toeslaat, te gaan bekijken. Omdat je het werk van Arie Smit zo mooi vond, denken wij dat je deze, volgens ons heel erg mooie dvd, ook leuk vindt. (gemaakt documentairemakers die heel goede vrienden van ons zijn en als zij en wij in Indonesië zijn, ontmoeten we elkaar een paar dagen wat enig is zo aan de andere kant van de wereld. In Amsterdam wonen ze 5 min. lopen van ons vandaan) De lente begint en je kaan zo doorlopen naar achter en in je balinese paviljoen gan zitten. Heerlijk dat je dat hebt, he?

Dag! Veel goeds en mooie herinneringen aan weer zo'n fijne tijd in Indonesië!

Hartelijke salam,
    Gino en Barbara

• 10 Maart 2015 - 16:26

Leo En Ria.:

Lammy je treft dat het weer hier ook mooi is nu dan is de verandering minder groot groetjes.xxx.

• 11 Maart 2015 - 04:00

Yolanda Onderwater:

lieve Lambert,
    Wat heb je dat mooi omschreven. Bali is een microwereld in het grote geheel. Het is idd bijzonder fijn om hier te vertoeven. Wij, reizigers, richten graag onze blik op de hele archipel. Maar in essentie heeft Bali alles en meer. Bali zorgt ervoor dat je blik naar binnen gaat ;) en (weer) leert genieten en genieten van 't kleine.

Ik wens je een fijne tijd in Nederland met je (klein)kinderen en
    sampai jumpa lagi
    Yolanda