Bali het prachtige godeneiland - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Bali het prachtige godeneiland - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Bali het prachtige godeneiland

Door: Lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

22 Januari 2015 | Indonesië, Ubud

Inmiddels al weer bijna 2 weken op Bali, maar laten we bij t begin beginnen
Op maandag 12 januari via kuala Lumpur (dezelfde vlucht als de mh17, maar die heet nu de mh19) naar Denpasar op Bali.
Uit en thuis precies 18 uur. De vlucht was prima op wat flinke turbulentie na.
In Ubud wacht me n hele leuke bungalow, van de erven van de Nederlandse schilder Han Snel. Tas uitgepakt, en ff mijn vermoeide lijf neergelegd.
Savonds een heerlijke ontspannen bodymassage, daar knapt een mens van op! De warmte (32C) voelt nog wat onwennig aan, ook de korte broek e singlet. Een heerlijke sateh savonds genomem, gewoon lekker buiten.
Op mijn prive terras nog genoten van mn eigen gezette koffie
De eerste avond/nacht is het wennen aan de tropische geluiden van allerlei beestjes, het schielik voorbijschieten van een cicak(kleine hagadis) het tokeh, tokeh in de verte van een gecko., en de gamelan op de achtergrond van een of andere ceremonie, of balidans.
De volgende ochtend (na een heerlijk ontbijt, brood kaasomelet, en een heerlijk potje thee) de stad in.Natuurlijk even de bekende dingen bekijken zoals de pasar besar (de grote markt), ben naar het museum Puri lukisan geweest (genotenvan de balische schilderkunst, lijkt naief, maar ix zeer kunstig), vond ik het wel genoeg, ik be nog steedx aan het acclamatiseren dus pelan-pelan (rustig aan).
De volgende dag de jalan kajang(zeker bij een aantal van jullie bekend) afgelopen, de sawa, s (rijstvelden) in, Het blijft een prachtig en ontroerend beeld die mooie sawa, s met wel zeker 10 verschillende kleuren groen, oplopend naar bruin, bij deze kleur kan er geoogst worden.
Ook zo geweldig al die ateliers van de plaatselijke kunstschilders, bij de een drink en praat je wat, bij de ander neem je een lichte lunch.
Ze kennen allemaal Hans Snel, Heerlijk zo een uurtje of 4 door de sawa, s te slenteren, je komt niet veel toerisren tegen, blijven liever in de stad, of vinden het te warm.Na het avondeten hoor ik vanuit een tempel mooie muziek, ik wilde door een spleet van de muur even een kijkje nemen, masr had even vergeten dat er een slootje voorlangs liep....dus lag ik in de sloot!!!!
Als mijn kleinkinderen dit lezen, zullen ze dubbel liggen van het lachen, opa die in een sloot valt. Gelukkig behoudens wat s hrammenen een pijnlijke linker wijsvinger liep het allemaal goed af. Het verschil met Nederland.......daar val je in een ijskoude sloot, en hier in een lauwe.
Ik heb veel gelopen i Ubud, richtinb Campuhan, vandaar nasr een ander dorp waar ook weer veel kunstschilders wonen en werken.De tocht begint bij een prachtige tempel, ik mocht daar niet in want ik heb mijn sarong vergeten, niet naar binnen met blote armen! De weg loopt naar boven, mooie palmen, en veel kokospalmen. Heerlijk, hier heb ik de sap van een jonge kokosnoot gedronken, zeer verfrissend.
Inmiddels trekken de wolken samen en in minder dan 3 minuten breekt er een enorme tropische bui met onweer los. Je bent echt binnen 2 minuten drijf en drijf nat, het voelt als een harde warm/lauwe douche, eigenlijk niet eens vervelend. Ik kom zo terug.

  • 22 Januari 2015 - 16:50

    Cees:

    Hoi Lambert, fijn dat je het weer lekker hebt en heel mooi weer dat zijn toch wel de ingrediënten voor een fijne vakantie en dat slootje ach als het niet erger wordt dan valt het best mee.
    Blijf genieten en tot schrijfs
    groetjes Wil en Cees

  • 22 Januari 2015 - 17:49

    Rob.joyce Job Maud:

    Hoi Pap,
    Ik moest ook erg lachen om het slootje,je ziet dat al helemaal voor je!
    Ja nu moet je zeker niet in een sloot in Nederland vallen brr.
    Was je nog nat geworden of kon je nog schuilen?


    Je hebt het goed naar de zin en dat is fijn om te lezen!
    Tot skyp of app x van ons allen.!

  • 22 Januari 2015 - 19:22

    Isaac:

    Je vermaakt je prima zo te lezen !!! Beter daar dan hier in de sloot !!!

    Gr. Isaac

  • 23 Januari 2015 - 17:15

    Llwijnhoven:

    Lammybedankt voor het. Moole reisverslag,hier is ook alles goed,lammy nogeen hele moole vakantie. Veel groetjes van ons Ria enkel. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Opnieuw naar de gordel van smaragd

Ik wil nog meer van indonesie ontdekken

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2015

Nog even Bali

19 Februari 2015

Nog steeds Ubud (godeneiland Bali)

19 Februari 2015

Terug in Ubud

04 Februari 2015

Lovina

04 Februari 2015

Candidasa-Lovina
Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 106204

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: