yoghykarta/pangandaran/bandung - Reisverslag uit Solok, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu yoghykarta/pangandaran/bandung - Reisverslag uit Solok, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

yoghykarta/pangandaran/bandung

Door: Lambert Wijnhoven

Blijf op de hoogte en volg Lambert

19 November 2013 | Indonesië, Solok

Hallo lieve mensen, eerst maar even een test gedaan, want je weet het hier nooit! Verleden week n heel verslag klaar, valt de elektriciteit en dus ook het Internet uit.
Dus maar weer opnieuw.in indonesie wordt gezegd ★jam karet★ de tijd is van elastiek, dus ga er rekbaar mee om! (Klopt de vertaling Barbara) ik zit hier in de lobby van hotel zodiac (hotel van 2 maanden oud, weinig sfeer) in Bandung.
Veel pratende en schreeuwende indonesie rs, en gillende kinderen.De indonesiers met hun nooit aflatende vriendelijkheid, iedereen komt je steeds weer opnieuw Selemat pagi wensen, en vragen wat je aan t doen bent.Ontroerend hoor maar t schiet niet echt op! Zo we gaan weer terug naar yoghykarta, naar mijn eerste (lange wandeling)We hebben eerst het koloniaal nederlands kwartiertje gedaan, fort Vredenburg, het hoofdpostkantoor, bankindonesia, de protestante kerk, met de strenge leefregels op de muur! Hierna lopen we naar het grote alun-alun dat we schuin oversteken en terecht komen bij de grote moskee.Jammer vergeten iets mee te nemen, om mijn blote armen te bedekken, dus geen bezichtiging, alleen maar een foto. Via een kleine ronde poort(haal ik allemaal uit de al vaker geprezen historische gids) kom ik in de wijk Kauman, deze wijk werd vroeger alleen bewoond door intellectuele moslims, hun vrouwen baticten.Nu mag iedereen er wonen.De wijkvalt direct op doordat alles zo schoon en onderhouden is, goed in de verf (daar ontbreekt het vaak aan in indonesie) Echt een heel mooie wijk. Ik ben hier een tijd op een bank gezeten (onder het genot van een schotel rujak, fruit banaan/papaya/mango/appel overgoten met een heerlijke sateh/zoete chili saus)
Ik kom zo terug.

  • 19 November 2013 - 08:14

    Thea:

    Lieve Lambert, je kunt je ervaringen altijd zo beeldend vertellen dat ik mezelf bijna kan wijsmaken dat ik er ook ben geweest!
    Als je terugbent hoop ik je weer eens op de koffie te krijgen!
    X Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Solok

Opnieuw naar de gordel van smaragd

Ik wil nog meer van indonesie ontdekken

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2015

Nog even Bali

19 Februari 2015

Nog steeds Ubud (godeneiland Bali)

19 Februari 2015

Terug in Ubud

04 Februari 2015

Lovina

04 Februari 2015

Candidasa-Lovina
Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 106461

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: