yoghykarta/pangandaran/bandung - Reisverslag uit Solok, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu yoghykarta/pangandaran/bandung - Reisverslag uit Solok, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

yoghykarta/pangandaran/bandung

Door: Lambert Wijnhoven

Blijf op de hoogte en volg Lambert

19 November 2013 | Indonesië, Solok

Hallo lieve mensen, eerst maar even een test gedaan, want je weet het hier nooit! Verleden week n heel verslag klaar, valt de elektriciteit en dus ook het Internet uit.
Dus maar weer opnieuw.in indonesie wordt gezegd ★jam karet★ de tijd is van elastiek, dus ga er rekbaar mee om! (Klopt de vertaling Barbara) ik zit hier in de lobby van hotel zodiac (hotel van 2 maanden oud, weinig sfeer) in Bandung.
Veel pratende en schreeuwende indonesie rs, en gillende kinderen.De indonesiers met hun nooit aflatende vriendelijkheid, iedereen komt je steeds weer opnieuw Selemat pagi wensen, en vragen wat je aan t doen bent.Ontroerend hoor maar t schiet niet echt op! Zo we gaan weer terug naar yoghykarta, naar mijn eerste (lange wandeling)We hebben eerst het koloniaal nederlands kwartiertje gedaan, fort Vredenburg, het hoofdpostkantoor, bankindonesia, de protestante kerk, met de strenge leefregels op de muur! Hierna lopen we naar het grote alun-alun dat we schuin oversteken en terecht komen bij de grote moskee.Jammer vergeten iets mee te nemen, om mijn blote armen te bedekken, dus geen bezichtiging, alleen maar een foto. Via een kleine ronde poort(haal ik allemaal uit de al vaker geprezen historische gids) kom ik in de wijk Kauman, deze wijk werd vroeger alleen bewoond door intellectuele moslims, hun vrouwen baticten.Nu mag iedereen er wonen.De wijkvalt direct op doordat alles zo schoon en onderhouden is, goed in de verf (daar ontbreekt het vaak aan in indonesie) Echt een heel mooie wijk. Ik ben hier een tijd op een bank gezeten (onder het genot van een schotel rujak, fruit banaan/papaya/mango/appel overgoten met een heerlijke sateh/zoete chili saus)
Ik kom zo terug.

• 19 November 2013 - 08:14

Thea:

Lieve Lambert, je kunt je ervaringen altijd zo beeldend vertellen dat ik mezelf bijna kan wijsmaken dat ik er ook ben geweest!
    Als je terugbent hoop ik je weer eens op de koffie te krijgen!
    X Thea