Vrijdag 25 mei in camaguey - Reisverslag uit Cuba, Cuba van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 mei in camaguey - Reisverslag uit Cuba, Cuba van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 mei in camaguey

Blijf op de hoogte en volg Lambert

25 Januari 2013 | Cuba, Cuba

Hallo lieve mensen ,daar gaan we weer.
De reistijd met de bus naar Camaguey )9 uren= viel mee.
In Santa clara,we hebben er dan 3 uren op zitten,wordt er voor een 1 uur gestopt,om iedereen de gelegenheid te geven om te lunchen.
Zo.n lekker dubbel broodje met queso-jamon gaat er wel in hoor!
Daarbij een heerlijk kopje espresso,de koffie in Cuba is geweldig,en kost bijna niets.Ook nog even de tijd gehad om naar het graf en standbeeld te gaan van che!!
Na weer 3 uren tuffen,en inmiddels nhet prachtige landschap bekijken, een plasstop, met alweer van die heerlijke pittige cafe.
Om precies 6 uur in de avond komen we aan in Camaguey op het station, waar al ieman op me staat te wachten, die me naar de familie van het casa particulara brengt.
Ik kwam terecht in een groot gezin, werkelijk geen ene privicy,ik ben heir 1 nacht gebleven en ben toen verder gaan kijken bij de hoofdverhuurster.
Daar is inmiddels een prachtige grote kamer met veel privicy vrij gekomen.
Ik word met de fietstaxi opgehaald en installeer me in mijn nieuw onderkomen.
Ook deze kamer ligt omdedn in praxhtige centrum van camaguey.
Camaguey is een echt mooie stad, minder groots-vervallen en oud dan Havanna. Alles is net een beetje kleiner-schoner en minder vervallen.
Het inwonerstal is 400.000 dud beduidend minder dan in Havanna.
De volgende dag,na een werkelijk vorstelijk ontvijt vanm Luz Maria,de stad in.
Het parcque Ignatio Agramonte domineert het stads beeld, een prachtig plein met veel loloniale gebouwem, wo het casa trova,muziekhuis en een mooie bibliotheek, en gezellige koffiebars.Een mooie groite kathedraal de Nuestra Senora de la candelaria, maakt het plaatje helemaal af.
Door de hele stad vindt je grote potten van wel 2 mtr hoog, hier werd vroeger het water in opgevangen en het voedsel in opgeslagen.
Camaguey heeft het oudste kerkhof van Cuba. Veel is er veniekd door de laatste typhoon die ook new'york zo getroffen heeft.
Ik moet gaan stoppen, ik heb nog 1 minuut, ze ngooien je dr direct uit als je over de tijd heen gaat,dus sorry, maar tot de volgende keer zullen we maar zeggen!
Hdeel veel liefs
en saludos
Lambert

  • 25 Januari 2013 - 19:27

    Ester:

    Hee Lambert,
    Dat klinkt weer geweldig! Mooie stad he? Pas je op dat je niet verdwaald in de kronkelige straatjes?
    Heel veel plezier, geniet van de koffie en het prachtige Cuba!
    Liefs, Ester

  • 25 Januari 2013 - 19:45

    Esther:

    Het ziet er weer geweldig uit. Je moet overigens toch altijd op je qui vive blijven, qua slaapplaats en schrijfminuten, zie ik.
    Heel veel mooie te melden, welbedankt daarv oor, zo weet ik er nu ook een beetje van.
    Goed dat je Che even hebt gegroet.
    Veel geluk verder!
    Esther

  • 25 Januari 2013 - 21:10

    Mary:

    Hee Lambert,

    .......de tijd vliegt als je op vakantie bent (25 Mei?? ) wat heerlijk om met je mee te reizen door zonnig Cuba vanuit een winters Milsbeek.
    Veel plezier op je verdere reis!

    Dikke kus.
    Mary

  • 25 Januari 2013 - 23:28

    Riekie:

    Hoi broer,

    Wat een lange busreis, maar je hebt in de stops
    toch nog wat kunnen bezichtigen.
    Geniet nog van de stad Gamaguey en van het
    mooie weer, want hier is het nog koud.

    Hier alles prima .
    Lieve Gr. Toon en Riekie.

  • 26 Januari 2013 - 10:14

    Barbara:

    Ha Lambert,

    Ik vond het weer heerlijk je verhaal te lezen. Goed dat je na 1 nacht zonder privacy verhuisd bent naar een kamer waar je je terug kan trekken.
    Je zit nu dus in een heel interessante stad. Toch best groot met 400.0000 inwoners. Je gaat natuurlijk vandaag al slenterend weer veel moois en interessants ontdekken. Wat een avonturr nou toch weer! Knap dat je toch altijd weer een computer kan vinden die het doet, valt vast niet mee daar.
    Dag! Heel fijne dagen daar en veel hartelijke groeten,
    Barbara

  • 27 Januari 2013 - 16:27

    Lydia:

    Mooie reis, ik zie wel weer dat je veel bekijkt, je veel meemaakt en geniet van alles. Tot het volgende verslag.
    Groetjes Lydia

  • 28 Januari 2013 - 21:37

    Mennie En Rob:

    hoi lambert,
    heb je het grote nieuws al gelezen of gehoord?
    we krijgen dit jaar een koning! beatrix gaat stoppen op 30 april!
    die busreis van jou duurde wel lang maar als we het zo lezen zeker onderhoudend! hoe gaat dat met computeren; koop je bepaalde tijd of mag je bijv. niet meer dan een half uur?
    bye en tot het nwe verhaal.
    mennie rob

  • 29 Januari 2013 - 16:11

    Rene |Beurskens:

    Hallo Lambert,
    hoewel we al even niet meer met elkaar gesproken hebben volg ik met veel interesse en veel genoegen jouw reis, in Cuba dit keer.
    Ik vind het prachtig en geweldig dat jij dat allemaal nog doet en daardoor ook zoveel avonturen beleefd.
    Wij volgen je en leven met je mee, tot je volgende bericht,
    de hartelijke groeten, ook van Nellie,
    Rene.

  • 05 Februari 2013 - 11:28

    Leo En Ria:

    Lamy ik had een berichje gestuurd maar dat is denk ik niet aangekomen,ik lees dat je er erg van geniet.Ik had je gemailt, dat annie meegens gestorven was is inmiddels al begraven.Lamy ikhoop dat dit nu wel doorkomt,heb een andere computter wij wensen je nog veel plezier groetjes van Ria en Leo,tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 106452

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: