Ica, de oase Huacachina, boottocht en terug naar L - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Ica, de oase Huacachina, boottocht en terug naar L - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Ica, de oase Huacachina, boottocht en terug naar L

Door: Lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

10 Juni 2014 | Peru, Lima Pampa

Vandaag (woensdag 4 juni) met de bus 4 uur zuidelijker naar de stad Ica.
Het is eigenlijk een mistroostige reis. Je rijdt eigenlijk constant Door een woestijn landschap, met rechts de oceaan.
Peru bestaat uit 11% woestijn. De busonderneming (cruz del sur) is fantastisch, veel wetten, de chauffeurs worden om de 4 uur afgelost.
We krijgen heerlijke broodjes en fruit aangeboden, dit zit allemaal in de prijs in. (Ticket kost voor 300km ongeveer 9 euri).
In Ica met de taxi (die hier heel goed te betalen zijn) naar mijn hotel, , waar ik
Word begroet Door een zeer vriendelijke Mw, die me meteen een aantal tours aanbied, Afgesproken daar later op terug te komen.
Goede kamer met een goed bed. Tas uitgepakt, en de stad in.
Er zijn zeker 500 motortaxis (net als de aziatische tuktuks). Ica ligt midden in de woestijn, hele hoge zandduinen omsluiten de stad.
Ica heeft natuurlijk zoals overal een plaza des armes, met een grote barokke
Kerk, het gemeentehuis, en een aantal prachtige koloniale gebouwen.
In 2007 is hier nog een grote aardbeving geweest, dit is nog te zien in de stad.
Het weer is hier goed, ongeveer 24 graden, de avonden zijn echt fris, met veel wind.Ica heeft n mooi museum, waar veel van de inca en de nazca, ook een aantal zeer goed geprepareerde mummies, hier waren de inca, s erg goed in.Op het plaza des armes gepraat met mensen over de hoogteziekte.
Dat je dit dus niet moet onderschatten, ik werd hier erg onzeker van. Want juist die hoogte staat op mijn programma, de steden Cuzco, Agrype, en natuurlijk het ticacameer, Machu Picchu! !! (Hoogte over de 5000mtr).
Terug in het hotel met Mirjam geskypt, en gevraagd of ze advies wil vragen aan mijn huisarts. Mijn huisarts was heel duidelijk, hij raadt mij af om zo hoog te gaan, vanwege mijn copd! Enorme tegenvaller natuurlijk, maar ik volg het advies zeker op, mijn gezondheid is me alles waart.
Dus ben gaan zoeken naar een alternatief, en dat is:naar het noorden gaan ipv naar het zuiden, daar zijn ook heel veel mooie dingen te zien.
De volgende dag naar een oase geweest, een echte, prachtige palmen om een meertje, omsloten Door geweldige zandduinen, waar men vanaf surft.
Ook kun je met een terreinwagen de duinen in.Ik heb er alleen maar zitten genieten, en heb er heerlijk criools gegeten (rijst met werkelijk van alles er in) Zarerdag een schitterende boottocht gemaakt naar een aantal onbewoonde eilandjes (gallan eilanden) Deze eilanden zijn broedplaatsen voor veel vogels, pinguins, zeeleeuwen. Het zeewater heeft door jaren van klotsend zeewater enorme erosie toegebracht. Een indrukwekkende boottocht.
Zondag ben ik terug gegaan naar Lima.Ik heb 2 dagen gelogeerd in de wijk Barranco, een mooie statige ook wel iets verlopen wijk.
In het begin van de 20e eeuw hebben rijke Spanjaarden e Italianen hier prachtige buitenhuizen laten bouwen, veel zijn in verval, maar men is bezig met te restaureren. Mooie pleinen siert deze wijk.
Vandaag heb ik een busticket gekocht, om morgen naar Truilljo te vertrekken. De bus doet er precies 10 uur over. Hotelletje is geboekt.
Erg benieuwd wat we daar weer te zien krijgen, maar dat horen jullie later.
Tot dan
Hasta luego!

• 10 Juni 2014 - 22:34

Joyce:

Hoi Pap,wat heb je alweer veel beleefd en kan je dat weer mooi omschrijven,ja het is jammer dat je je reisplannen moest veranderen maar ja wat je ook schrijft je gezondheid gaat voor alles!
    Maud gaat morgen haar nieuwe bril op halen met Rob ik ben zeer benieuwd,ze vind het erg spannend!
    Job had een 7,5 voor geschiedenis gehaald vandaag,j
    hij was trots!

Geniet er maar lekker van dikke kus van ons allemaal!
    Veel liefs Joyce.

• 11 Juni 2014 - 11:05

Beate:

Wat jammer nou dat je Cusco moet laten schieten. Moet erg mooi zijn. Maar je vind zeker nog alternatieve mooie plekjes jou kennende. Wist niet dat je last van copd hebt, nog van het roken? liefs beate