Lima - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

04 Juli 2014 | Peru, Lima Pampa

Hoi hoi
Over een paar uurtjes zit de vakantie ee op, en vliegen weer naar huis.
De 10 dagen Lima zijn omgevlogen.
Lima is een megapool van 10.000.000 inwoners.
Ik heb al die tijd in een hotel gezeten in het historisch gedeelte.
Heel veel musea en prachtige kerken gezien
De inwoners van Lima zijn mider gereserveerd dan elders.
Het voetbal kijken was prachtig, Nederland moet 2x tegen een Zuid-Amerikaanse tegenstander, dus ik was moederziel alleen voor Nederland.
Afgelopen zondag was er een schitterende processie van de katholieke kerk.
Volgens mij hadden ze uit heel Peru de maria beelden uit de kerken gehaald.
Soms leek het ook wel een beetje op een carnavalsoptocht.
Wat zijn het gepassioneerde mensen in zang en dansLima is een mooie stad, met veel koloniale gebouwen.
Er is nog wel degelijk een link met Spanje. Men is erg bang voor oproer, heel vaak is het grote plein (waaraan ook het presidentspaleis ligt) afgesloten, of zomeer een aantal toegangswegen.
Er is erg veel politie op straat.
Ik weet niet hoe het met de werkloosheid is, overdag zie ik wel heel veel mensen in de stad.
Wat ik natuurlijk heel jammer vind is dat ik Machu Picchu,
Cuzso, en het ticacameer niet heb kunnen zien.
Maar verder heb ik veel van de cultuur van het land gezien.
Erg hoog is voor mij niet weggelegd, dus Tibet en Nepal moeten we maar vergeten.
Ik ga zo vanuit mijn hotel naar het vliegveld, de vlucht duurt ongeveer 14 uur.
Morgen om half 4 ben ik in Amsterdam.
Hartelijke groet
Lambert

  • 04 Juli 2014 - 21:54

    Mir:

    Hoi pap, we hebben elkaar straks nog gesproken en gezien maar toch nog ff reageren ;-) hopelijk heb je een goede rustige reis en niet zo'n last van de verkoudheid ondanks de airco in het vliegtuig. ... morgenavond om deze tijd (bij ons 22.53uur) zit je lekker voor jouw eigen tv nedl- Costa Rica te kijken :-) goede reis en we zien je op schiphol.
    Kus

  • 04 Juli 2014 - 21:58

    Lambert Wijnhoven:

    Daar verlang ik erg naar!!

  • 04 Juli 2014 - 22:06

    Beate:

    Lieve Lambert,
    een hele fijne vlucht toegewenst na deze mooie reis. Lekker voldaan in je stoeltje, vraag de stewardes een wijntje en ga nog lekker nagenieten van je geweldige reis. Zo kom je de 14 uur (wel afschuwelijk lang) wel door !
    groetjes Beate

  • 04 Juli 2014 - 22:09

    Lambert Wijnhoven:

    Dank je wel Beate, ik zal een lekker rood wijntje nemen op jullie gezondheid

  • 04 Juli 2014 - 22:23

    Esther:

    Dag Lambert, Weer heel erg bedankt voor je verhaal! Je hebt veel moois gezien en beleefd.
    En zo dat Zuid-Amerikaanse leven dicht bij gebracht. Ik wens je een moeiteloze terugreis!
    Even sluimeren misschien? Hartelijke groeten. Esther

  • 04 Juli 2014 - 22:24

    Joyce:

    Hoi Papa,
    We hebben weer genoten van alle verhalen en skyp berichten!
    Nou is het weer tijd om naar ons kleine landje te komen!
    Goede reis en tot morgen op Schiphol!
    Liefs van ons allemaal!

  • 05 Juli 2014 - 07:03

    Gino En Barbara:

    Ha Lambert,

    Zijn al die weken nu alweer om? Wat heb je genoten en wij met jou dankzij al je mooie verhalen: Het lijkt wel of wij ook een beetje door Peru hebben gereisd. We staan op het punt om naar Parijs te vertrekken met de Talys waar we een week op de poes van een vriendin gaan passen. De vriendin gaat een week met vakantie. jaha, we hebben wel wat over voor onze vrienden. hahaha! We boffen dus.
    Je hebt dus ook heel erg genoten van een lang verblijf in Lima: een heel interessante stad dus. Dat er nog zoveel sporen zijn van de Spaanse invloed dat is toch bijzonder, hoor.
    Gek idee dat je de wedstrijd vanavond in je eigen huis ziet.Wat zal het heerlijk zijn om je kinderen en kleinkinderen weer in je armen te sluiten. Hopelijk heb je een rustige en prettige terugvlucht: heel goede reis en geniet weer van je eigen huis, bed, badkamer, tuin en iedereen van wie je houdt!

    Veel hartelijke groeten,
    Gino en Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima Pampa

Opnieuw naar de gordel van smaragd

Ik wil nog meer van indonesie ontdekken

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2015

Nog even Bali

19 Februari 2015

Nog steeds Ubud (godeneiland Bali)

19 Februari 2015

Terug in Ubud

04 Februari 2015

Lovina

04 Februari 2015

Candidasa-Lovina
Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 106364

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: