Samarinda en kleine vissersplaatsjes - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Samarinda en kleine vissersplaatsjes - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Samarinda en kleine vissersplaatsjes

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

04 November 2010 | Indonesië, Batavia

Hoi hoi allemaal,
Op zondag dus vertrokken naar kalimantan. Na een vlucht van 1.5 uur geland in balipakpan.
Ik heb deze stad niet echt goed bekeken, het is een echte industriestad met veel olie winningen.De volgende dag doorgebusd naar samarinda, een stad die aan de rivier de mahakam ligt.Het is een plezierige stad.met mooie moskeeen.Ik maak in mijn hotel de afspraak met n gids om 3 dagen met een gemotorizeerde kano de rivier de mahakam stroomopwsaarts te gaan doen.
Na wat gestoei over de prijs besluiten we om de andere dag om 7 uur te vertrekken. Eerst 3 uur bussen naar Kota Bangun, daar stappen we in de kano,we varen in deze 3e dagen drie grote meren over ( danau semayang,danau melintang en danau lempang)Aan de zijrivieren wonen de dayaks, de dayaks zijn tegenwoordig ingeburgerd in de maatschappij van borneo, voorheen droegen de dayak grote tatoeages, de vrouwen hadden zeer uitgerekte oren!! We hebben een paar mooie long houses gezien, de dayak woonde voorheen met zo'n 30 tot 4o families in 1 huis, dat is nu door het gouvernement verboden, iedere familie moet in 1 eengezinswoning wonen.We logeren 2 nachten in een losmen in het vissersdayak dorp tunjung isuy. Suryadi (de gids) kookt hier het eten, hij heeft onder weg vis en garnalen gekocht,(ik heb nog nooit zulke grote (rivier) garnalen gezien! en ze waren heerlijk!!!! banyak enak!!!!)
Het waren 3 fantastische dagen heel veel gezien ook beesten en vogels zoals de grote marabu,witte reigers, de kingfischer met zijn prachtige verentooi,een soort van dassen, waterslang,en veel apen.Nu ben ik weer terug in samarinda waar vanmiddasg mijn telefoon (black berry) is gestolen, een flinke domper. Zomaar uit mijn rugzak gehaald. Gelukkig niet mijn paspoort. Ik komk nu voor de 7e keer in indonesie dit is de eerste keer dat ik zoiets vervelends meemaak!Ben direct naar de politie gegaan die een verbaal voor me hebben opgemaakt.
Gelukkig heb ik nog een telefoon bij mij waar de voornaamste nummers op staan.Jammer, maar achteraf denk ik: er kunnen veel ergere dingen gebeuren.
Okee dit was het dan weer voor even, ik blijf nog een paar dagen hier, maar weet niet of ik nog verder kalimantan inga, kan ook teruggaan naar manado, lekker ff niets doen en dan door naar ambon, maar jullie kunnen het binnenkoirt allemaal lezen.
hartelijke groet. en bedankt voor jullie leuke reacties
lambert

  • 04 November 2010 - 20:58

    Mary:

    Hallo Lambert,
    wat heerlijk weer om je verhalen te lezen. Jammer van je telefoon.Maar goed dat je geen e reader hebt meegenomen, dan had je waarschijnlijk ook niets meer te lezen gehad.Geniet van het lekker effe niets doen. Groetjes van ons.X

  • 06 November 2010 - 15:17

    Ria Veldt:

    Hallo Lambert, Hartelijk dank voor je leuke verslagen, het is weer genieten geblazen. Jammer van je telefoon, maar dat gebeurt overal. Hier gaat alles zijn gangetje, de herfst heeft zijn intrede gedaan. Job wordt de 16e geopereerd aan zijn knie, vermoedelijk een meniscus. Momenteel zit hij in Ierland bij zijn vriendinnetje.Eèn van de katten is ziek 'Ik moet hem nu elke dag een prednison injectie geven. Heeft een onsteking aan zijn pancrias, dus best wel ernstig. Heeft de helft van zijn lichaamsgewicht al verloren. Kost een hoop geld, maar ik ben gek op die beesten dus allà. Allemaal voor jou niet zo interressant nieuws, maar misschien toch wel leuk om wat te horen!! Geniet er maar weer van en tot horens!
    Ria en Leo

  • 06 November 2010 - 17:53

    Ria En Leo Wijnhoven:

    lamie wij zijn zover dat we je riesverslag kunnenlezen heel erg mooigroetjes van ons en heelveel plezier groetjes ria en leo

  • 06 November 2010 - 18:04

    Yolanda:

    hoi lambert, di mana? ben even op de kaart gaan kijken waar Borneo/Kalimantan ligt en dan met name het binnenland van Borneo moet groot en groen zijn. Maar ook hier wordt de 'beschaving/ontwikkeling'dus binnengebracht door het government. Je zou denken: 'wat is er mis met met 40 families samenwonen?' Volken raken hun identiteit kwijt in naam van de vooruitgang. Tja. Ik vind het fijn voor jou dat je nog een glimp krijgt van 'het land van ooit' meekrijgt.
    Dat is rijk, Lambert.
    Salam ! yolanda

  • 06 November 2010 - 22:45

    Riekie:


    Hoi Broer,

    Wat vervelend van je telefoon, maar blijf er maar niet te lang bij stilstaan want er zijn ergere dingen het is jammer van je mooie vakantie.Maar in het vervolg nog alerter zijn.
    We volgen je in de bosatlas en genieten van je mooie verslagen.

    Heel veel Gr. van de hele fam.Toon & Riekie.


  • 07 November 2010 - 10:47

    Astrid:

    hey!! oompje,wat geweldig om je zo te volgen,hoorde van tante rieki dat je verslagen achterlaat van alles wat je doet,geweldig!! nou ik blijf je volgen,heel veel genieten!! kus strit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 106350

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: