De eerste week in het wonderschone Cuba - Reisverslag uit Cuba, Cuba van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu De eerste week in het wonderschone Cuba - Reisverslag uit Cuba, Cuba van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

De eerste week in het wonderschone Cuba

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

29 Mei 2012 | Cuba, Cuba

Hallo lieve mensen!
Het heeft even geduurd voordat ik dan eindelijk kan internetten. Ik ga hier niet verder op door, maar het is niet makkelijk internetten in Cuba.
De vlucht van amsterdam naar Varadero nverliep goed, ondanks erg veel turbulentie (ben ik nooit zo van gesharmeerd)
Met de taxi (n hele oude chevrolet,met volgens mij n lada motortje!!)naar het hotel in varadero.
Leuk hotelletje, direct aan het werkelijk hagelwitte "schone" strand.Hier ben ik de eerste 4 dgn gebleven. Maar ik ben nu eenmaal geen strandmens (althans liggen kan ik er maar een uurtje)maar wandelen langs het mooie strand is natuurlijk ook geweldig om te doen. De derde dag ben ik met de bus naar Matanzas geweest, een stad die ongeveer een 40 km verwijderd ligt van varadero.
Deze stad noemt zichzelf het Athene van Cuba!!
Het is inderdaad een hele mooie stad. Een prachtig theater, een hele oude brandweerkazerne, 2 mooie kathedralen.Afgelopen zondag ben ik voor 6 dagen naar Havanna vertrokken. Ik werd keurig opgehaald met de bus bij mijn hotel
Voor 15 cus (is ongeveer 12 euro) wordt ik naar het hotel in Havanna gebracht.
Een werkelijk schitterende route van varadero naar Havanna, steeds opnieuw langs de kust (diepblauw water)Het land is rotsig,heuvelig. We gaan de Bacunayagua brug over,deze brug is met 110 mtr de hoogste vasn Cuba.Het biedt een ver uitzicht over het golvend landschap. In Havanna kijk ik direct mijn ogen uit,wat een prachtige en grote klassistische gebouwen. Ik lofeer vij centar park midden in het oude ecntrum van de stad. De andere dag (maandag) de eerste route door de stad gelopen. Je valt van de ene verbazing in de andere, zeker ook wat de oude auto's betreft. Maar...ze storten bijna in elkaar, zo ook de gebouwen, her en der wordt behoorlijk gerestaureerd.Ik vind de cubanen zeer relaxte mensen, wel druk met praten, maar vriendelijk en rustig. Het lijkt of een ieder tevreden is, hoewel ik ook nogal eens mensen tegn kom, die om geld vragen voor eten.De volgende keer (als ik weer ergens de kans krijg om te internetten meer!!) Lieve kinderen alles goed met jullie vader,tis erg heet hier, maar dat is net bij juliie ook heb ik via de smssen begrepen. Job,Maud,Thomas en Sebastiaan hele dikke knuffels van jullie opa Lambert(poes)

  • 29 Mei 2012 - 17:12

    Wim En Christa:

    Lambert, erg leuk dat je verslag doet vanuit Cuba. Wij zijn er in 2005 geweest en zouden nog wel een keer terug willen. Inderdaad zijn de Cubanen relaxed en erg vriendelijk ondanks de armoede. Ik denk dat je zelf al wel het een en ander hebt opgezocht, maar je moet zeker naar Santiago de Cuba gaan en Trinidad. Ook Vinales is zeer de moeite waard. Wij zitten op ditmoment op Curacao maar even komen buurten in Cuba zit er niet in. Veel plezier.

    Groeten Wim en Christa

  • 29 Mei 2012 - 17:17

    Esther E.:

    Lambert, het is onwerkelijk, dat je nu aan het andere eind van de wereld bent.
    En je geniet, zie ik.
    Havanna is de enige naam die ik ken.
    Was daar ook de aardbeving en de vele tijdelijke onderometjes ?
    Ik ben benieuwd of je daar ook iets van ziet.
    Ik ben blij zo weer iets te leren over dit geheel andere land. Geniet ervan, tot volgende keer, Esther

  • 29 Mei 2012 - 17:27

    Mir En Sebas:

    Ik ben erg nieuwsgierig naar het internet verhaal maar heb een vermoeden!
    Het klinkt allemaal weer spectaculair en ben dan ook erg benieuwd naar de fotos B-) hier alles oké en de aankomende dagen minder warm!
    Tot gauw liefs X

  • 29 Mei 2012 - 17:57

    Piet:

    hallo lambert,ik lees wel dat je enorm geniet,cuba staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje,maar ik denk dat het een bestemming is voor de winter,als je thuis bent,wil ik er alles over weten.

    groeten en nog veel plezier.

    piet

  • 29 Mei 2012 - 18:11

    Ester:

    Hee Lambert! Wat goed om van je te horen! Fijn dat je het naar je zin hebt in Cuba! Kon ook niet anders!! Geniet van het mooie Havana, de muziek en de mensen! Ik hoop dat het je nog een keer lukt om een computer met internet te bemachtigen (kostte ons destijds ook moeite, je ziet maar weer: de tijd staat werkelijk stil in Cuba! Niets veranderd!)
    Veel plezier verder! Liefs, Ester

  • 29 Mei 2012 - 19:41

    Riekie:

    Hoi broer,

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en je weer volop geniet van weer een
    heel ander land dan Indonesie.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Tot je volgende verslag [ als het allemaal lukt]
    Lieve gr. Toon & Riekie.

  • 29 Mei 2012 - 21:59

    Paul H:

    Benieuwd naar de foto's. Toch maar een dansje wagen?

    Enjoy!

  • 30 Mei 2012 - 01:16

    Wim En Christa:

    O ja Lambert, wat ik zoeven nog vergeten ben. Cayo Levisa (van dat liedje) is een eilandje voor de noordkust van Cuba. Echt bounty.

    Groet Wim en Christa

  • 30 Mei 2012 - 07:23

    Gino En Barbara:

    Ha die Lambert, Zo vertrouwd om weer op een reisverslag van je te reageren. Maar nu over een heel andere kant van de wereld. Geniet je ? Het klinkt alsof je het heel erg leuk hebt en van de ene in de andere verbazing rolt - wat een andere wereld nu weer, he?! Swingend Habana met oude roze chevrolets en veel muziek. Heb je al de aftandse Nederlandse bussen gezien met Nederlandse bestemmingen zoals Lutjebroek enzo. Schijnen jaren geleden verkocht te zijn aan Cuba. Als mailen zo moeilijk is, doe het dan maar niet te veel. Ben je voorzichtig daar ? Geniet met volle teugen en veel hartelijke salams, Gino en Barbara

  • 31 Mei 2012 - 11:53

    Ria En Leo:

    lammy fijn dat alles goed gaat geniet er maar van hier is ook alles goed vele groetjes van ons allemaal

  • 31 Mei 2012 - 20:31

    MHS:

    Hola ,

    Que bien que estas en cuba.

    Estas recorriendo la Isla ?

    En fb estuve leyendo su experiencias y opinion sobre mi pais.

    Soy Cubana de Guantanamo.

    Me alegra que gente como usted se atrevan a visitar mi pais para conocerlo a fondo .

    Cuba es mas que todas esas playas lindas...

    El cubano es un ser muy alegre, amable , espontaneo.

    Yo estare al tanto de su experiencias .

    La proxima semana me voy a cuba por una semana, yo tampoco tengo internet (:

    De regreso le echo un vistazo a sus experiencias vividas !

    Adios,

  • 31 Mei 2012 - 21:31

    Johan:

    Prachtige duik in een land waar de moderne tijd stil lijkt te staan.
    Ook goed voor een heel eigen variatie.
    Ik ga je weer volgen.
    Toevallig gaat Maartje om met veel mensen uit Cuba die op Fuerteventura werken en wonen. Met name omdat ze geen kansen hebben om op Cuba aan de slag te komen (al is dat in Spanje ook "a hell of a job").
    En laat Wouter nou ook net op Fuerteventura tegen een Cubaanse schoonheid te zijn aangelopen. Zij komt over een week naar Veenendaal.
    Ik heb je Spaanse reactie maar even doorgestuurd naar mijn tolk Maartje. Want ik wil natuurlijk wel het naadje van de kous weten.
    Veel plezier, ik ga je volgen.

  • 01 Juni 2012 - 17:21

    Martien En Ria:

    Hopelijk gaat dit een mooie reis voor je worden. We wensen je heel veel plezier.
    Greoten Martien en Ria

  • 07 Juni 2012 - 13:46

    Joyce En Job:

    Hoi pap,
    wat fijn te lezen dat je het in dit land ook naar de zin hebt.

    Je doet weer erg leuke dingen en geniet er van.
    Hier is het weer een beetje beter aan het worden met minder regen.

    ze zijn vandaag weer aan het schilderen,langzaam maar zeker komt het af en het wordt erg mooi.

    het was fijn om gisteren even met je te praten.

    Job is met de LEGO aan het spelen en wenst je nog veel plezier.
    Dikke knuffel,van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 106197

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: