Terug in het (bar) koude nederland - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Terug in het (bar) koude nederland - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Terug in het (bar) koude nederland

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

03 December 2008 | Indonesië, Bali

Ik zit voor de 2e ochtend om 0.4.30 u aan mijn eerste kop koffie, rede een flinke jet-lag. Ik heb zondag met weemoed afscheid genomen van Indonesia. Was erg moe van het wachten op de connection in singapore (6 uur wachten!)hoewel je daar weer van alles kunt zien o.a. de mooiste orchideeen.De weemoed was helemaal over toen mijn familie me stond op te wachten op schiphol. Heerlijk en goed om elkaar na 6 weken weer te zien!Lekker thuis koffie drinken. Maar wat heb ik het koud gehad en nog, meteen de elektrische deken opgezocht, dikke trui aan en de verwarming op 20. Wat een tegenstelling 6 weken heb ik geleefd met allerlei afkoelapparatuur zoals airco en ventilators, koude mandi of douche!Heb in het vliegtuig een flinke verkoudheid opgelopen. Ik moest dinsdag gelijk weer aan het werk, dus de reisverhalen mee naar mijn clienten.Inmiddels zijn de foto's en film klaar,de vakantiekleding hangt aan de lijn, en vragen zich af hoe lang ze in de kast mogen blijven liggen aleer ze weer worden opgetrommeld! Zondag gaan we met zijn allen lekker sinterklazen bij mij dus dat wordt ook weer heel gezellig en dan staat de kerst alweer voor de deur en is 2008 verleden tijd!Ik zal proberen wat foto's mee te sturen.
Nogmaals allemaal bedankt voor de leuke reacties. En indonesia wil bedanken voor de enorme gastvrijheid die ik wederom van het land en vooral de mensen heb mogen ontvangen.
Wie weet indonesia tot een volgende keer, want uitgekeken raak je er nooir
sampai jumpa lagi
lambert

  • 03 December 2008 - 07:21

    Yolanda:

    Ja, koud, nietwaar?
    Maar ,welkom thuis en je krjigt het alleen maar warm van dromen over je volgende (tropische)bestemming....

    Fijne kerstdagen, met al je familie, lambert!
    groetjes, yolanda

  • 03 December 2008 - 09:22

    Ronald En Margriet:

    Hoi Lambeert,
    Wij hebben genoten van je reisverhalen. Ik kan me voorstellen dat je helemaal verslaafd kunt raken aan zo'n land met zijn bewoners. Je krijgt er veel van terug en je beseft dat het hier in NL wel erg materialistisch is!
    Wij wensen jou fijne feestdagen met de kinderen, familie en vrienden en hopen je weer snel te zien. (en de film en foto's)xx


  • 03 December 2008 - 11:12

    Barbara:

    Ha Lambert,

    Fijn om te lezen dat je weer veilig thuis bent maar wat een enorme overgang, he ? Niet alleen dat je de kou heel vervelend vindt en veel kouder ervaart dan voor je reis maar ook : je komt uit zo'n andere wereld ! Een reis duurt veel langer dan de werkelijke tijd dat je weg bent gewest - je kunt elk moment ''terug'' gaan in je herinneringen.
    En je kunt je verhalen vast vaak vertellen aan iedereen die je kent. En straks weer gaan dromen van een volgende reis. Ga nu heerlijk genieten van al die gezellige dagen die gaan komen samen met al je kinderen en kleinkinderen ! Het is ook vast weer fijn om thuis te zijn, he? En , omdat Gino en ik 2 wken naar de Belgische Ardennen gaan, wens ik je nu alvast (ben ik de eerste?) een heel gelukkig Selama Tahun Baru !!!!

    Dank je wel voor alle mooie en leuke verhalen en deze laatste foto's ! Veel groeten, Barbara

  • 03 December 2008 - 17:15

    Lamers:

    hallo,

    We hebben weer genoten van je reisverslagen en kunnen het ook wel begrijpen dat je het bar koud hebt dat hebben wij nog en als je dan zes weken in die lekkere warmte hebt geleefd brrr.
    groetjes van theo en marian en tot ziens

  • 03 December 2008 - 21:21

    Wim En Christa:

    Super om zes weken door zooo een mooi land als Indonesië te reizen. Lambert we hebben genoten van je reis verhalen.
    En leuk hoe je met deze lokale mensen omgaat.
    Dit is ook wel een sterke kant van je.
    Het is ook weer fijn dat je weer terug in Nederland bent.
    Lambert in het nieuwe jaar geven we een belletje en als het uit komt komen we koffie drinken.
    Vanuit het koude Groesbeek wensen we jou en je gezin fijne sinterklaas en kerst en een super vakantie jaar in 2009.
    Groetjes Wim en Christa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 106475

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: