(nog steeds) Manado - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu (nog steeds) Manado - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

(nog steeds) Manado

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

17 November 2010 | Indonesië, Batavia

Hoi lieve mensen
Ik heb via mirjam contact gehad met mijn huisarts. Atrose is voor mij niet vreemd (heb het sinds 2 jaar in mijn rechterheup)Ik slik hier medicatie voor, mijn huisarts heeft deze medicatie nu aangepast. Pijn is een heel stuk verminderd,en is te harden.(de atrose is vastgesteld door het rumah sakit advent in manado)
Klopt hoor Madeleine (leuk trouwens om weer wat van je te horen, afspraak staat hoor!)vooral veel blijven bewegen, daar zal het bij mij niet aan liggen, want ik beweeg graag en veel!!!
Gisteren een heel stuk gelopen naar het strand malalayang,geen hagel witstrand maar alleen maar keien!wel heel apart en ook niet bepaald helemaal schoon!!(en zeker niet naar onze maatstaven)
De mensen in hotel minahassa zijn geweldig aardig voor me.Gino en Barbara ik logeer in appartement 310, 1 verdieping onder het zwembad! en kijk over manado en de indische oceaan uit, rechts ligt bunaken.
Vandaag een flinke wandelijng in de stad gemaakt, Heb maar weer eens de boedistische tempel bezocht (met de kanonnen uit de voc tijd),daarna naar hotel celebes , helemaal naar boven naar het terras,werkelijk een geweldig uitzicht,(hier een heerlijke avocadojuice genomen,oo banayk enak avocado met een sliertje chocola) op haven en vis pasar, Beneden me wordt er erg hard gewerkt,de boten voor de omliggende eilanden worden gevuld met alles wat je je maar kunt bedenken,water,benzine,meubels etc, De stoere mannen lopen af en aan op hun plastice teenslippers een dun loopplankje op en af.Dit gebeurd dus iedere dag van smorgens 10 tot smiddags 3, om 6 uur vertrekken de boten naar hun eilandbestemming.
Hierna ben ik naar een reisbureau gegaan en heb een ticket gekocht om naar ambon te vliegen,dit gaat as vrijdag in alle vroegte gebeuren (0.05 uur inchecktijd)Ik vlieg eerst naar makassar(zuid-sulawesi) en dan naar kota-ambon de hoofdstad.
Nu ga ik zo bij de pizza-hut, jawel die heb je hier ook, ik ga daar heel af en toe heen om een heerkijke verse salade te eten!!
Volgend verslag uit ambon.Ik ben erg benieuwd naar ambon,vroeger kwamen er bij ons thuis ambonezen over de vloer, zij woonden in het zgn "ambonezenkamp" hier werden ze in gehuisvest bij binnenkomst in nederland,
tot dan!

  • 17 November 2010 - 11:32

    Gino En Barbara:

    Weer een heeeeeeeeeerljke beschrijving van je leventje daar! We zien het voor ons en helemaal je terrasje en uitzicht in Hotel Minahasa - of we er zelf weer even zijn - lekker zwemmen met uitzicht. Een heerlijke, rustige plek om e even terug te trekken. even een tipje: in de straat van je hotel, meer naar het centrum toe, schuin tegenover die grote kerk op de hoek, zit een heerlijke rumah makan n.l. ''green garden'' voor als je de pizza-hut weer zat bent.

    Heel fijn om te lezen dat de pijn minder is -wat een opluchting zal dat zijn. En dat het stukken beter met je gaat, blijkt wel uit het feit dat je een ticket naar Ambon hebt gekocht, je gaat daar dus toch naar toe...wat spannend en leuk.......weer een heel nieuwe wereld om te ontdekken. We zijn heel benieuwd naar je avonturen daar want wij willen ook heel graag eens naar de Molukken. Volgen we straaks WEER jouw adresjes, hahaha! Wij laten jou vooruit gaan om de boel te verkennen.
    Met ons gaat het goed, heel druk en door de kou bevangen(gure oostenwind vandaag) maar vanavond weer in Indonesische sferen tijdens de les.
    Om een beetje warm te worden zet ik het gamalan-cd.tj maar even aan zo.

    Heel goede reis naar Ambon en heeeeeel veel plezier, geniet ervan en zonder pijn hopelijk.

    Veel warme salams, Gino en Barbara

  • 21 November 2010 - 10:42

    Rene Beurskens:

    Hoi Lambert,
    inderdaad veel bewegen, je weet zo ga ik ook mijn arthrose te lijf!
    Als wij die verslagen zo lezen maak jij nog eens wat mee he!
    Is ons leven betrekkelijk saai, maar toch wel wat te melden Lambert.
    De hartekamp heeft in Haarlem een fototentoonstelling geopend over 60 jr zorg, en kijkend zag ik jou op een paar foto's en wat bewegende beelden in een film over 25 jr Hartrekamp. leuk om zo'n jonge Lambert terug te zien. Ook Joke en een foto van Guido kwam ik daar tegen. Wilden wij je laten weten lambert. De tentoonstelling loopt eind nov af dus jij zult dat niet meer zien, maar de hartelijke groeten van nellie en rene.

  • 24 November 2010 - 16:48

    Leo En Ria :

    LAMY IS ALLES GOED MET JOU

    HIER IS ALLES GOED

    we kregen net bericht dat zaterdag

    CRISTINA UIT ZWEDEN KOMT

    VEEL LIEFS RIA EN LEO.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 106386

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: