nog niet helemaal klaar met ambon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu nog niet helemaal klaar met ambon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

nog niet helemaal klaar met ambon

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

01 December 2010 | Indonesië, Batavia

Daar was ie weer. Ik was (ben) nog niet helemaal klaar met het reisverslag over ambon.Ik zie nu net dat niet alles is overgekomen in nederland, kan hoor want de elektriek valt hier nog wel eens uit hoor!!Maar ik zit dan nu in een geweldig onindonesisch internetcafe, meer dan voldoende licht,een goede stoel(klopt hoor barbara soms van die gammele krukjes, of gewoon zittend op de grond)prima toetsenbord en een geweldig scherm!De laatste nacht op ambon heb ik weer bij Jan Hekkert en zijn vrouw geslapen. Ontroerend hoor die Jan(72)brengt me smorgens lopend om 0.4.15 naar de bus,(daarvoor had hij het ontbijt al voor mij gemaakt)hij wil zeker weten dat ik de bus niet zal missen,hij blijft bij de bus totdat die vertrekt,wat een geweldige mensen!!Wat ik al schreef Ambon is een mooi eiland.waar je de hele dag muziek hoort, niet alleen indo rock en pop maar ook jazzy en reggea.De mensen zijn supervriendelijk,er zijn veel familiebanden met nederland. Belanda (nederland) is voor de meeste nog steeds zeer geliefd.Je ziet overal namen van onze voetbalclubs en spelers.Over het hele eiland hangt een zachte heerlijke geur van kruidnagelen. De mensen praten (heel voorzichtig) over de RMS (republik Maluku selatan)er wordt nog zeker gewerkt aan een vrije republiek der moluuken, maar dit gebeurd grotendeels ondergronds,mensen zijn bang voor de regering van jakarta.
Ze keuren het geweld wat er laatst is gebeurd in den haag bij het 45 jarig bestaan af.Ook hebben we het gehad over de grote geweldsexplosie van 1999 de moslims/versus christenen.
Ik heb een aantal ruines van huizen gezien die hieraan herrinneren,nu lijkt er weer een coexistentie te zijn tussen moslims/christenen.
Ik heb zojuist voldoende nescafe/thee/melkpoeder ingeslagen, ik vertrek morgen voor 14 dagen naar bunaken,(niets doen, eilandjes bezoeken en natuurlijk snorkelen)daar is dit allemaal niet te krijgen. Ben vanmorgen naar de kapper geweest,schrik niet 1 euro 60, waarvan nog 40 cent fooi!
Ik wens een ieder een hele fijne (witte naar ik heb gehoord)sinterklaas.
Baik salams
Lambert
PS Gino/Barbara ik heb prima adresjes voor jullie!!

  • 01 December 2010 - 10:30

    Riekie:


    Hoi Hoi,

    Weer een paar mooie verslagen hoe gaat het met je knie?
    Het zal wel goed gaan want je schrijft er niets over, de medic. werken waarschijnlijk goed.
    Hier ligt er een laagje sneeuw en flinke vorst.
    Wij gaan een paar dagen naar Amsterdam op Loe passen Twan en Mark gaan naar Napels voor het werk.
    Nog een fijne voortzetting van je vakantie.

    Heel veel lieve Gr. Toon en Riekie.

  • 01 December 2010 - 10:37

    Paul H:

    Ga jij maar lekker zwemmen.
    Wij zwoegen ons wel door de sneeuw, de koude wind en de vorst.

    Dag

  • 01 December 2010 - 11:17

    Yolanda:

    Met plezier lees ik je reisverslagen en moest ook grinniken bij je worsteling om je mails verstuurd te krijgen. Heeel herkenbaar. Ik voel weer de plakkerige stoeltjes en de loszittende toetsen... Ik krijg weer een heleboel inspiratie voor een volgende reis! Ik wens je veel rust en stilte op de Bunaken eilanden...
    De momenten die het meest 'impressive' zijn, gebeuren als je even stil staat. Veel plezier, Lambert.

  • 01 December 2010 - 11:40

    Gino En Barbara:

    Ha die Lambert,

    Fijn ! Die adresjes - ook graag van dat ene uitstekende internetcafe hahaha! Was de helft van je brief niet verstuurd? Nou dat weer, we zouden nu wel meteen jouw kan op willen komen want ook de Molukken, na je enthousiaste brieven hierover (je moeite van het mailen is niet voor niets) lijkt ons geweldig en we zouden dan ook die lieve meneer Jan willen ontmoeten. Ach....bracht hij je helemaal naar de bus op dat onchristelijke tijdstip?! Ja, ik geloof we dat de mensen daar heel erg aardig zijn. Bijzonder dat je daar hebt kunnen praten over de geweldadigheden van een paar jaar geleden en over de RMS.
    De mensen die bij een bezoek van de president de RMS-vlag omhoog hebben gestoken, zijn heel erg gemarteld en zitten nu nog in de gevangenis. Kun je nagaan hoe gevoelig dit ligt.

    Vind je het niet jammer dat je Sinterklaas moet missen ? Nou ja, als je weer thuis bent, komen er nog genoeg gezellige dagen met je kinderen en kleinkinderen, he?

    Oooh, zit je nu op de Bunaken ?!!!!
    Heel jaloersmakend, hoor. Heerlijk drijven in dat ongelooflijk blauwe water.....Het zal je spieren en botten goeddoen! En je hebt vast al begrepen dat we hier in bittere kou maar wel in een heel mooie witte wereld zitten.
    Blijf toch nog maar even lekker daar.

    Genieten, he!! Veel hartelijke salams, Gino en Barbara


  • 01 December 2010 - 14:27

    Anja:

    Hoi Lambert , zoals beloofd nog twee weken en dan.....
    Hier alles goed, nog niet aan het werk, maar Jos maakt het perfect.
    kus anja

  • 02 December 2010 - 08:42

    Ria Leo:

    Lamy zo te lezen heb je het goed naar je zin,houden zo ,stuur maar een gaatje of 10 of 15 hier naar toe het is hier nu 7 graden onder 0 met een hele koude wind en sneeuw,maar het weekend gaat het dooien.verder alles goed.groetjes

  • 05 December 2010 - 20:42

    Lydia:

    Hoi Lambert,
    eindelijk eens tijd om alle verslagen achter elkaar te lezen ... Je maakt weer een heleboel mee en ik ben zeker benieuwd naar je foto's. Ook hoe de binnenlanden van Borneo er nu uitzien. Geniet lekker op Bunaken en zorg dat je je benen niet verbrandt!!
    Groetjes en tot over 2 weken,
    Lydia

  • 07 December 2010 - 19:13

    JOYCE:

    HOI PAP,
    Je hebt weer een boel meegemaakt met allemaal lieve mensen.
    Je zou er eens een boek over moeten schrijven!
    Ik wist niet dat het zoveel moeite kostte om een mail te sturen.
    het is dan wel heeel erg balen dat soms de helft niet meekomt.
    De kinderren vonden het heel leuk de kaaren van jouw.
    En wat een verrassing de lieve gedichtjes via de sms ,alsof je er tocg een beetje bij was.
    Het was een gezellige dag,met een heuse sint en 3 pieten waarvan er twee trompet speelde!

    Maandag ga ik even met maud naar de knoarts wnt ze klinkt nog steeds zo massaal en de
    haar mond staat ook steeds open.
    dit lijkt mij niet goed vooe haar taal en spraak en deze kno-arts is gespeciaaliseerd in logopedie ,eens kijken wat hij daarvan zegt.
    Verder is het hier prima Rob heeft nu een paar dagen vrij,Mporgen komt er een vriedje uit Job zijn klas spelen en maud gaat bij een vriendinnetje kaarsen maken.
    Job is heel blij met zijn cadeau dat hij meyt Rob naar de Arena mag en naar het ajax-museum.Martin Jol is trouwens trainer af,Ronal de Boer neemt het nu even waar tot de winter stop omdat Martin vond dat Ajax te weinig succes booekte is hij opgestapt.
    Ik wens je nog heel veel plezier en genoiet extra van de zon zodat je straks er weeerr tegen kunt in ons nu wel heel koude kikkerlandje,,
    o,ja we hebben vandaag kunst schaatsen voor Maud via marktplaats gekocht en ze was er super blij mee,ik hoop voor haar dat het ijs straks dik genoeg is zodat we deze winter een keer kunnen schaatsen hier in de buurt.
    Dikke kus en tot sms!
    Groetjes Rob JHoyce job en Maud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 106472

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: