Bunaken eiland - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Bunaken eiland - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Bunaken eiland

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

10 December 2010 | Indonesië, Batavia

Selamat siang!!
Het zijn dus geen 14 dagen geworden op het goddelijke eiland bunaken maar 8!
De laatste 2 avonden stak er een enorme storm op en verschrikkelijk harde regen.De regenperiode is nu dan toch wel echt begonnen. Ik vond het zelfs angstig worden,en heb gisteren besloten om met de boot terug te gaan naar Manado!! Gelukkig gaat de boot nog!Maar de 8 dagen waren geweldig.Veel gezwommen en gesnorkeld.Barbara en Gino jullie krijgen de groeten van Kristien, ze wist meteen wie ik bedoielde, en Kristien vertelde dat ze 5 euro van jou had gekregen Barbara?Wat ik zo geweldig vond is dat Valentino (een jongetje van 5 met het syndroom van down)mij herkende.Hij ging meteen een balon halen, daar hebben we ook bij mijn laatste logeerpartij mee gespeeld.Valentino is een paar woordjes gaan spreken, maar wat jammer dat er geen betere opvang voor het jochie is. Ik zou hem graag mee naar nederland willen nemen, en zorgen dat hij daar een goede dagopvang krijgt!!Je ziet al dat hij probeert de jonge meisjes die daar werken op het resort naar zijn hand te zetten.Ik heb Kristien (het is haar broertje)geadviseert daar voor op te passen, want het is niet leuk als hij straks onhandelbaar wordt.
De filmsteraap is weg,Papaleen en zijn vrouw hebben nagedacht en hebben het beest teruggebracht in een natuurresort vlakbij bitung!Fijn voor het beest. De witte kakatoe is er nog steeds, hij vliegt per dag een aantal rondjes over het eiland, en schreeuwt dan heel hard,je ziet overal vogels opvliegen als hij langs komt. Hij komt ook bij je bungalow schooien om eten, een prachtvogel.Hij praat veel,soms weet je niet of het een mens is of de kakatoe. Panorama is een echt familiebedrijf,iedereen heeft wel ergens een beetje geld inzitten. Het valt me steeds op dat er op panorama altijd gasten zijn, terwijl het verder overal erg stil is.Het eten is er voorteffelijk, maar....je moet wel van vis houden. Tweemaal daags een heerlijke verse vismaaltijd,met nasi en sayur. Ik ga vanuit manado nog enkele leuke uitstapjes maken, en dan vkieg ik morgen (zaterdag) over een week naar huis.De reis manado-jakarta heb ik inmiddels al geboekt!Nog steeds dikke sneeuw hoor ik van een ieder,ik kan me daar hier helemaal niets bij voorstellen. Het is nu weer snikheet, maar vanavond zullen de buien wel weer los barsten.
veel salams
lambert

  • 10 December 2010 - 07:57

    Mary Kuijk:

    Hallo Lambert,

    Heerlijk.... met je verhalen lijkt het net of je even in de zomer zit, terwijl hier de kachel brandt en je buiten wegglibbert.
    Geniet nog lekker van je laatste week de mooie omgeving de leuke ontmoetingen en het mooie weer en alvast een goede terugreis toegewenst van ons allemaal.

  • 10 December 2010 - 08:11

    Lydia:

    Nou Lambert de laatste paar dagen, neem goed je indrukken mee. Zodra je hier bent, word je ondergedompeld in het Kerstgebeuren. Overal worden nu kerstbomen gekocht en kerstlichtjes neergezet, kerstborrels gedronken, kerstgala's gehouden (school)... je kunt in wel een veel slechtere tijd terugkomen hoor! groetjes en tot volgende week.
    Lydia en Theo

  • 10 December 2010 - 08:56

    Mennie En Rob:

    lieve lambert,
    verstandig dat je op tijd bent teruggegaan naar Manado! fijn dat je nog zo lekker aan het genieten bent. straks zal je weer moeten wennen aan de kou. maar het is ook leuk met de kerstsfeer die na vertrek van de sint weer is losgebarsten.
    veel plezier de komende week en.. blijf genieten! hartelijke groet, mennie en rob

  • 12 December 2010 - 20:37

    Aggie:

    Hallo,sorry dat ik niet eerder reageer,maar ik geniet weer met volle teugen van je verhalen.Vooral Ambon heeft mij erg geboeid,heb als kind daar een voorstelling van gemaakt en door jou verhalen wordt dat beeld nog duidelijker.Nog mooie dagen gewenst en pas op jezelf,groeten ook van Winnie,Aggie

  • 13 December 2010 - 08:13

    Bea:

    Daman Lambert,
    ....we kunnen nog net de heerlijke warmte niet voelen....maar met je verhalen vertoef je èven in land van
    krontjong & tempo doeloe.geniet nog even deze week, hier vriest het!
    wij wensen je een goede thuisreis,
    groeten van ons allen uit Milsbeek.

  • 13 December 2010 - 11:05

    Gino En Barbara:

    Ha die Lambert,

    Wat heel leuk om je verhaal te lezen over die voor ons ook inmiddels heel fijne plek: Panorama op Bunaken. Ach, dat Kristien ons nog herinnerde....
    En wat bijzonder dat dat kleine jongetje jouw meteen herkende ! Ik kan me zo voorstellen dat je hem betere begeleiding gunt. Het viel ons ook al op dat ze hem maar wat laten rondhangen. Niet liefdeloos, hoor. Maar, zonder enige kenns van zaken, denken wij ook dat hij beter af is met meer begeleiding. (want gaat hij straks naar school ?....)
    Verstandig van je dat je op tijd van het eiland bent afgegaan voordat er geen boot meer kan varen. Het heeft vast heel erg huisgehouden, he ? Als jij er zelfs angtig van werd.
    Hopelijk heb je nu, bij je uitstapjes, niet te veel last van de regen.

    Geniet nog maar even met volle teugen deze laatste dagen in de warmte.
    Over een paar dagen koester je je in de warmte van je familie en vrienden en dat is vast ook weer heel fijn na zo'n lange tijd.

    We vonden het weer heel leuk en interesant om met je mee te leven dus veel dank voor al je mooie verhalen !!

    Goede thuisreis en heel veel hartelijke groeten, Gino en Barbara

  • 13 December 2010 - 23:15

    Riekie:

    Hoi Hoi,

    Weer een mooi verhaal , geniet nog maar van het warme weer daar want hier is het goed winter.
    Nederland is al helemaal in kerstsfeer.
    Wij gaan met zijn allen naar duitsland en zijn er niet als jij thuiskomt.

    Een hele goede terugreis Gr. Toon en Riekie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lambert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 106348

Voorgaande reizen:

23 Maart 2016 - 07 Mei 2016

opnieuw naar Sumatra

08 Oktober 2015 - 16 November 2015

Portugal ontdekken!

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

opnieuw naar de gordel van smaragd

06 Oktober 2013 - 23 November 2013

Opnieuw naar de gordel van smaragd

23 Mei 2012 - 21 Juni 2012

Het interressante Cuba ontdekken

25 Oktober 2010 - 19 December 2010

Mijn reis naar indonesia

Landen bezocht: