Tocht over het eiland Sulawesi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu Tocht over het eiland Sulawesi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lambert Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Tocht over het eiland Sulawesi

Door: lambert

Blijf op de hoogte en volg Lambert

29 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal.
Daar gaan we weer! Nog een paar weekjes(vertrek 17 augustus terug 28 september) dan vertrek ik voor 6 weken naar sulawesi(het vroegere Celebes) in indonesie.De voorbereiding van visum,malariatabletten,cursus bahasa is goed verlopen.Sulawesi ziet er uit als een orchidee met al zijn armen. Het staat vooral bekend door een grote verscheidenheid aan planten en dieren.Sulawesi is verdeeld in 5 provincies.De kustgebieden worden bewoond door de boeginezen, de toradja;s wonen in het hoogland (bekend om hun dodenrituelen)de minahassers wonen in noord sulawesi.De bevolking is katholiek-christelijk-moslim en hun eigen voorouderlijke religie. Ik ben van plan om te gaan starten in de hoofdstad makassar (vlucht jakarta-makassar) van makassar verder naar het zuiden,langzaam aan naar het midden en dan omhoog naar manado het duik en snorkel paradijs.
We zullen zien hoe het een en ander gaat verlopen.
Hartelijke goet
lambert.

• 29 Juli 2009 - 08:48

Barbara:

Ha Lambert,

Ben ik de eerste die reageert ? Zit toevallig net achter de p.c. en lees dat je eigenlijk al op weg bent. Via de mail ''zwaai'' ik je voor de 17de nog uit, hoor. Veel plezier met je voorbereidingen en we denken elke ochtend aan je als we aan onze bammetjes met heerlijke Lambert-jam knagen!

Groeten, Barbara

• 29 Juli 2009 - 08:56

Yolanda:

Woooow, Lambert, wat leuk weer om met je mee te reizen!.
    Mijn hart maakte een sprongetje toen ik het las... Ikzelf reis weer af op de dag dat jij thuis komt.
    Ik wens je veel voorpret!
    groetjes, yolanda

• 29 Juli 2009 - 20:35

Ineke Wagelmans:

hoi Lambert, leuk om weer te horen, dat je een verre reis gaat maken. De cultuur, maar ook de natuur in Indonesie is natuurlijk heel bijzonder. Jan en ik volgen de verslagen regelmatig (vooral de foto's). Geniet ervan!
    gr Jan en Ineke

• 05 Augustus 2009 - 19:57

Wim En Christa:

Lambert, we kijken uit naar je verslagen. Voor 3 jaar terug hebben we van Indonesie genoten en via jou verslagen kunnen we nog wat nagenieten.

Heel veel reisgenot
    van Wim en Christa

• 07 Augustus 2009 - 10:30

Ria En Martien:

Lambert, We wensen je een heel fijne tijd toe. Succes met het voorbereiden. Misschien heb je vrijdag 14 augustus 's middags of 's avonds nog tijd om op de verjaardag van Ria te komen in Milsbeek. Zou heel leuk zijn.
    Veel liefs van Ria en Martien

• 15 Augustus 2009 - 08:10

Hanneke En Freek:

Hé Lambert!

Da's nou ook toevallig, wij zijn donderdag teruggekomen van Indonesie! We zijn daar 3 weken op huwelijksreis geweest. Via Dubai gevlogen waar we drie dagen zijn gebleven en daarna door naar Jakarta. We zijn het hele eiland overgetrokken met de auto, bus en trein. Grappig, want ik heb bijna dezelfde foto van de Borobudur. Ook de Prambanan bezocht, de vulkaan Bromo, Bandung, Bogor, Yogyakarta en de laatste week hebben we gerelaxed op Bali. Wij wensen je héél veel plezier op Sulawesi! Ben benieuwd naar je reisverhalen!
    Groetjes Hanneke (en van Freek natuurlijk)

• 16 Augustus 2009 - 18:17

Kees En Mary:

Hallo Lambert,

We wensen je een onvergetelijke vakantie toe,we hopen je te volgen door de verhalen.
    Geniet ervan!!!!

Kees en Mary

• 23 Augustus 2009 - 11:42

Aggie:

Hoi Lambert,heb je een goede reis gehad? Ik kijk al regelmatig naar een bericht van jou maar misschien ben je te druk of doe ik iets niet goed.Pas goed op je zelf en veel plezier ook groetjes van Winnie.

• 23 Augustus 2009 - 21:51

Maria En Peter:

Hallo Lambert,

Hopelijk ben je goed aangekomen en ben je al weer een beetje gewend aan het tempo doeloe? Goede reis en we horen!

• 02 September 2009 - 06:51

Heidy:

Hallo Ome Lamie,
    Ik lees het wel weer,kei leuk allemaal, veel belevenissen veel mooie cul/natuur.
    geniet er van, maar dat komt wel goed!!
    hopenlijk zien we elkaar snel weer een keer als je terug, maar als het te lang duurt, dan stuur maar 4 tickets op en dan houden we het etentje daar wel, dat zul je dan inmiddels ook wel hebben geleerd Indonesisch koken!
    Veel liefs, groetjes Tonnie en Heidyxx